waarschijnlijk verkeerde diagnose/reparatie

Vraag gesteld door Hor4 op 15 augustus 2016

Onderweg naar Spanje met auto . Problemen met power/niet genoeg snelheid.
In Peugeot garage Limoges conclusie,: vuile benzine. auto 2dgn in garage ter rep.kosten € 1054,80 excl. hotel en verblijfkosten.
Weg vervolgd naar Spanje voor Toulouse zelfde probleem. Garage Peugeot stelt andere diagnose iets met distributierie/ketting. In Spanje gerepareerd kosten € 901.18
Klacht aangetekend ingediend bij garage Limoges nog geen antwoord. Alle rekeningen opgestuurd naar autoverzekering Ditzo. Nog geen antwoord. Auto is ter controle bij eigen garage geweest. Ivm uitlenen Canadees familielid. Constatering dat reparatie Limoges overbodig is geweest. Gaarne uw advies hoe verder nog te handelen. B.v.d

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Onderweg naar Spanje kreeg u pecht met uw auto. De Peugeot dealer in Limoges stelde de diagnose; vervuilde brandstof. Later in Spanje keerde het gebrek terug. Garagist Spanje stelde een andere diagnose; probleem distributie(ketting). U vermoedt dat de Peugeot dealer een foutieve diagnose en reparatie heeft uitgevoerd ad € 1054,80. U heeft inmiddels een klacht ingediend bij desbetreffende dealer. U vraagt zich af hoe te handelen, indien dealer Frankrijk niet thuis geeft.

Om met succes de reparatiekosten op de garagist in Frankrijk terug te claimen, is het van belang dat u contact heeft gehad met deze garagist alvorens de reparatie in Spanje te laten uitvoeren.

Indien de Peugeot dealer in Frankrijk weigert de betaalde factuur te restitueren, raad ik u het volgende aan:
- indien WW Europa; contact met ANWB Alarmcentrale opnemen.
- uw rechtsbijstandverzekering in te schakelen
- de kwestie voor te leggen aan het Europees Consumenten Centrum (ECC: voor grensoverschrijdende geschillen).

Voor meer informatie over klachten na reparatie in het buitenland, verwijs ik u naar onze website.



***

Reactie van Hor4:


De klacht herhaalde zich in Frankrijk en de Peugeot garage in Toulouse heeft een heel andere diagnose gesteld en dat was ook de oorzaak. Auto moest 1 week in Peugeot garage Toulouse blijven voor reparatie, wegens teveel klanten. Andere beslissing genomen .Wij zijn met aangepaste snelheid naar vakantieadres Spanje gereden en daar laten repareren. Wegenwacht ANWB is wel ingeschakeld, bij klacht in Limoges. Auto stond in garage en ANWB kon pas na 48 uur iets voor ons doen. Is niet meer aan de orde geweest. Wij voelden ons in de steek gelaten door de ANWB. Initiatief moest steeds van ons uitgaan.



***

Reactie van Michiel Claesen:

Spijtig te moeten constateren dat u tevens ontevreden bent ovr de hulpverlening door de ANWB steunpunt Lyon.

Ik verzoek u vriendelijk uw klacht schriftelijk kenbaar (teamklacht@anwb.nl) te maken bij onze klachtenafdeling.

Mocht ik u ergens anders nog mee van dienst kunnen zijn, dan verneem ik dat graag.