NO SHOW/ geannuleerd 1 dag van te voren

Vraag gesteld door Raantje25 op 08 augustus 2017

Ik was aan het kijken voor een leuk goedkoop huisje in Nederland en ik heb op 9 juli 2017 een online boeking gedaan via www.voordeeluitjes.nl voor 10 juli 2017 t.m 17-07-2017. Ik was aan het kijken maar ik dacht laat ik maar wel reserveren gaat het niet door maakt niet uit. Tot ik een ander aanbieding zag bij hetzelfde park alleen 4 dagen later. Die heb ik geboekt en betaald. Daar ben ik ook geweest eenmaal thuis aangekomen kreeg ik eergisteren een mail en brief dat ik niet ben komen opdagen (No-Show) en dat ik 90% van de reissom + € 50 administratiekosten. Het staat in hun voorwaarden en dat is zo zie ik later maar ik heb nog gebeld naar Oostappenpark dat ik een andere boeking heb gedaan 4 dagen later dat was geen probleem ook niet gehoord dat ik dan moet betalen. Ik heb al niet veel geld en ik ga ik niet vaak weg in eiegn land in een vakantiehuisje. Ik wist niet dat als je reserveert, belt om het e.e.a. uit te leegen en ook niet niet betaald dat er niet een geboekt is officieel. Terwijl ik maar 1 dag de tijd heb om te annuleren dan moet ik sowieso de hoogste kosten betalen. Dat je een kleine vergoeding moet betalen oké. gekeken naar mijn situatie ik heb niet maanden van te voren geboekt. Als ik dit wist was ik gegaan ik wist dit echt niet en er stond dat er Recron van toepassing is. Ik wet niet wat ik moet doen wat zijn mijn rechten. Hun beweren dat ik schriftelijk had moeten doen en dan nog ik heb gebeld. Maar wat nu??? Wie kan mij helpen?? is er zoiet sals coulance???

Antwoord van Marika

ANWB Expert

U hebt online een vakantiehuis gereserveerd via www.voordeeluitjes.nl. Later zag u een andere aanbieding die u direct geboekt en betaald hebt. Nu krijgt u het bericht dat u van het eerder gereserveerde vakantiehuisje 90% van de reissom plus €50 administratiekosten dient te betalen omdat u niet bent komen opdagen. Zij verwijzen naar de voorwaarden waar het duidelijk in staat. U vraagt zich af wat uw rechten zijn en of u het bedrag voor annulering moet betalen.

Vaak wordt gedacht dat een reservering geen bindende overeenkomst is. Dat is onterecht. Op het moment dat u een boekingsbevestiging hebt gehad is de reservering rond en bent u daar aan gebonden. Als u de reservering wilt wijzigingen/annuleren dan dient u contact op te nemen met de ondernemer. Daar kunnen kosten aan verbonden worden (overigens is dat bedrag minder dan kosten die betaald moeten worden voor de no show).Daarnaast staat er in de algemene voorwaarden dat in het geval van no show dergelijke kosten in rekening gebracht zullen worden. Het vakantiehuis is immers voor u gereserveerd en kan dus niet aan een ander verhuurd worden. U dient daarom in dit geval aan uw betalingsverplichting te voldoen.