Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

reparatie revisie of slooponderdeel durashift of easytronic

Vraag gesteld door Martin de Vlas op 11 juni 2018

Geachte lezer,
De pomp en/of de hydraulische unit die versnelling schakelt is defect.

De wegenwacht heeft geholpen om mijn ford transit durashift naar de garage te rijden. De versnelling schakelde niet terug. Ik moest het knopje N neutraal in drukken en hij tikte met een ijzerenstaaf tegen de pomp.
Hij heeft dit 5x moeten herhalen tot we bij de garage kwamen.

Het onderdeelnummer is ford 1206985 model 330M125MR 2000-2006 bouwjaar 2006.

Deze foutcodes zijn uitgelezen:

Motortype: 2.4L Duratorq

Motorcode: 330M125MR

Aanwezige foutcodes:

- P0810 Koppeling positie regel fout

- P2711 Onverwachte mechanische versnelling ontkoppeling

- P0919 Schakel positie fout

- P0606 Ecu processor fout

- P0909 Regelfout sleufkeuze

Het mankement trad op, toen terwijl ik achteruitrolde, in de R? de D werd ingedrukt.

Hopelijk heeft iemand van u de sleutel tot het oplossen van het probleem.

mvrgroet Martin de Vlas

Antwoord van Jos

Antwoord van Jos

ANWB Expert

U heeft een storing aan de gerobotiseerde automaat van uw Ford Transit.

De Durashift heeft meerdere componenten die defect kunnen raken. Dat kan de actuator zijn maar ook de aansturende elektronica of zelfs de pook. Op basis van de uitgelezen storingscodes valt lastig een veilige diagnose op te maken. Deze elektronica specialist die de verschillende componenten kan testen en reviseren geeft een duidelijke uitleg van de techniek en vaak de noodzakelijke handelingen.

U zou nog kunnen overwegen en durashift specialist in te schakelen voor de diagnose en bijbehorende reparatie. Misschien dat hij op basis van uw verhaal en omschrijving een indicatie heeft welk component verantwoordelijk is voor deze storing.