Reparatie niet verholpen wel betalen
Vraag gesteld door een ANWB-lid op 4 september 2019
Eind mei hebben wij onze auto naar een dealer gebracht voor apk en een reparatie verzoek voor een probleem bij de 1500 toeren. Onderzoek gedaan en bleek een storing. We hebben betaald voor dit echter de volgende dag stoorde deze weer. Maar daarna ging het weer goed dus niet mee terug gegaan. Net voor de vakantie trad het probleem weer op. Dus het probleem was inderdaad niet verholpen. We gingen terug naar de garage/dealer en er werd onderzoek gedaan. Er bleek een andere storing aan de hand te zijn. Wanneer wilde wij de reparatie inplannen? Ivm onze op handen zijnde vakantie zouden we deze niet direct willen uitvoeren. Mijn man hoefde niet te betalen maar kreeg ook de bon met de uitslag niet mee. Dan moest hij wel betalen. Na de vakantie werden wij opgebeld wanneer we de reparatie wilden uitvoeren. Ik zei dat we daar nog niet over uit waren en zelf contact op zouden nemen. Geen probleem. Nu werd ik gisteren weer gebeld dat als ik niet de reparatie zou inplannen ze alsnog de onderzoekskosten zouden doorberekenen. Wij zijn niet van plan om daar opnieuw een reparatie oid te laten doen. Dit omdat ze niet hebben gerepareerd waar wij om hebben gevraagd en omdat hun communicatie naar ons erg denigrerend en laks was. (bij het opvragen van een offerte zou ik worden terug gebeld en dat duurde 3 dagen. Toen ik ze daar op aansprak werd er nog net niet gezegd; ja maar mevrouwtje, wij hebben het druk) Nu ben ik eigenlijk niet van plan om de onderzoekskosten te betalen en vraag ik me ook af; de kosten die wij hebben gemaakt waarmee het probleem niet is verholpen..kunnen we die nog terug vorderen? Ik weet niet wat ze hebben gedaan maar het probleem blijft. Ik hoop op een spoedig antwoord
Antwoord van Annemieke
ANWB ExpertU heeft uw auto met een storing naar de garage gebracht. Deze garage heeft de storing onderzocht en een reparatie uitgevoerd. Naderhand bleek de storing echter niet verholpen te zijn. U heeft de garage het probleem wederom laten onderzoeken. Nu wil de garage ook deze onderzoekskosten in rekening brengen. U vraagt wat uw mogelijkheden zijn.
De garage heeft onderzoek gedaan, maar het euvel niet verholpen. Het uitgangspunt is dat u hierbij de rekening zult moeten betalen. Dat is alleen anders als u kunt aantonen dat de garage niet als goed vakman heeft gehandeld. Een klacht kan vaker meerdere oorzaken hebben. Zolang de garage in het zoeken naar de oorzaak op de goede manier te werk gaat zijn de kosten voor u. Dat geldt ook voor de rekening die de garage heeft opgemaakt voor de tweede keer dat u de auto daar heeft gebracht.
Voor meer informatie verwijs ik u graag naar de informatie over reparatie en onderhoud op onze website.
Deel deze pagina