Ford B-max zekering 34 fuelpumprelay 20 brand herhaaldelijk door
Vraag gesteld door een ANWB-lid op 14 februari 2019
Auto stopt plotseling. Naar de garage gesleept. Zekering no 34 20 A Brandstofpomprelais bleek doorgebrand. Door garage vervangen, tijdens proefrit weer doorgebrand, conclusie brandstofpomp vervangen. Is gebeurd, 750 euro.
Een paar dagen en ca 200km later, weer hetzelfde euvel. Zekering vervangen en ik kon weer naar de garage rijden. Conclusie foutcode P053F. Er moest nieuwe PCM (motormanagement) software in en de zekering van 20A is vervangen door 25A. Geen kosten in rekening gebracht. Dat is gisteren 13 feb gebeurd. Alle drie keer gebeurt het op één á enkele kilometers na de start.
Heb nog heel weinig gereden. Ik vermoed dat het vervangen van de brandstofpomp overbodig is geweest. Hoe ga ik hier mee om?
P.s.het lijkt erg veel op: https://www.bmaxownersclub.co.uk/forum/11-main-message-centre/1885-more-b-max-fuse-fun-fuel-pump-short.html ook code P1010 heb ik gezien bij de eerste keer.
Antwoord van Leo
ANWB ExpertU heeft problemen met de zekering van de brandstofpomp van uw Ford B-max.
Na de zekering te hebben vervangen ging tijdens de proefrit de zekering wederom stuk. De garage heeft toen besloten de brandstofpomp te vervangen maar na 200 km was de zekering wederom stuk. Garage heeft er een zwaardere zekering in gezet, maar u bent bang dat de brandstofpomp niet de oorzaak was.
Inderdaad vind je op internet vaker dit probleem veroorzaakt door een doorgesleten draad die kortsluiting maakt. Vrijwel zeker was uw brandstofpomp niet stuk en is deze dus voor niets vervangen. De bedrading zal dus gecontroleerd moeten worden en waarschijnlijk gerepareerd.
Zodra de oorzaak van het probleem gevonden is, zou het redelijk zijn als de garage uw oude brandstofpomp terugplaatst en de nota crediteerd.
Deel deze pagina