Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Keerring lekt na vervanging koppeling automaat

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 28 januari 2019

Koppeling van de automatische versnellingsbak powershift van mijn Ford B-max is vervangen, nu is er olielekkage bij een keerring tussen versnellingbak en motor kan dit veroorzaakt zijn bij de vervanging van de koppeling. Mijn garage zegt dat dit niet kan omdat de versnellingsbak niet van de motor los geweest is bij vervanging koppeling, is dit juist en wat is een geschatte prijs voor vervanging van de keerring?
 

Antwoord van Leo

Antwoord van Leo

ANWB Expert

De koppeling van uw Ford B-max met een automatische versnellingsbak Powershift (DCT) is vervangen en nu is er een olielekkage tussen de motor en versnellingsbak.

Uw garage geeft aan dat de versnellingsbak niet van de motor geweest is. Het is bij een Powershift automaat niet mogelijk de koppeling te vervangen, zonder de versnellingsbak van de motor te scheiden, mogelijk is er dus iets anders vervangen dan de koppeling.

U vraagt naar een geschatte prijs voor het vervangen van de keerring. De prijs van de keerring is enkele euro's, de kosten zitten in het arbeidsloon. Het demonteren van de versnellingsbak en het vervangen van een keerring neemt tussen de 6 en 8 uur in beslag.