Schakelblok/ koppeling hyundai i10 geeft veel problemen?
Vraag gesteld door Mireilleblom op 29 juli 2018
Heeft iemand ervaring met schakelblok en koppeling vd hyundai i10? Bij de anwb komt de i10 positief uit de testen, maar Op internet lees ik veel kritiek en bij proefritten merk ik zelf dat de overgang mn van 1-2 niet helemaal soepel gaat.

Antwoord van Jos
ANWB ExpertU heeft een vraag over het schakelgedrag van de Hyundai i10.
Het hakerig schakelen van 1 naar 2 kom ik incidenteel ook weleens tegen als op- of aanmerking. Het lijkt een eigenschap te zijn en niet zozeer een gebrek. Misschien dat niet iedere berijder dit als hinderlijk ervaart maar het is zeker aandachtspunt bij een proefrit. Verder heeft de i10 overigens een uitstekende reputatie maar het zou kunnen dat sommigen dit als té hindelijk ervaren.
Andere reacties of aanvullingen zijn uiteraard welkom.
***
Reactie van Prancer:
ik bezit een nieuwe i10 en deze heeft problemen met achteruit schakelen. Hij gaat er soms helemaal niet in.
De dealer zegt dat dit een produkt eigenschap is en er niets aan te doen valt.
De tandwielen komen recht regen over elkaar te staan waardoor schakelen onmogelijk is.
Wie heeft hier nog meer last van.
***
Reactie van Prancer:
dit is een reactie op RE: Schakelblok/ koppeling hyundai...:
[QUOTE]
U heeft een vraag over het schakelgedrag van de Hyundai i10.
Het hakerig schakelen van 1 naar 2 kom ik incidenteel ook weleens tegen als op- of aanmerking. Het lijkt een eigenschap te zijn en niet zozeer een gebrek. Misschien dat niet iedere berijder dit als hinderlijk ervaart maar het is zeker aandachtspunt bij een proefrit. Verder heeft de i10 overigens een uitstekende reputatie maar het zou kunnen dat sommigen dit als té hindelijk ervaren.
Andere reacties of aanvullingen zijn uiteraard welkom.
Mijn i10 weigert in de achteruit te gaan op de meest ongelukkige momenten
Deel deze pagina