Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

hoe bepaalt de Wegenwacht mijn locatie

Vraag gesteld door Krabbeke66 op 6 maart 2018

Afgelopen zaterdag belde ik voor pech aan mijn auto naar de centrale. Ik zat niet in mijn auto en was niet op mijn thuisadres, toch wist de telefoniste precies te vertellen waar mijn auto op dat moment stond. Hoe kan dit?

Antwoord van Jos

Antwoord van Jos

ANWB Expert

U heeft een vraag over het localiseren van uw pech locatie.

Heeft u een ANWB Connected Car dongel in uw auto?



***

Reactie van Krabbeke66:

Nee, ik heb geen car dongel en geen auto assistent o.i.d.



***

Reactie van Jos van der Drift:

Misschien belde u via de app? Anders verneem ik graag het kenteken zodat we de melding even kunnen terughalen.



***

Reactie van Krabbeke66:

Hallo Jos,

Ik belde idd met de app (als ik het me goed herinner), maar terwijl ik belde zat ik niet in mijn auto maar op een ander adres.
Het kenteken is 89-TLH-5.



***

Reactie van Jos van der Drift:

Ik kreeg de volgende verklaring;

U heeft inderdaad 2 x via de app gebeld ( 14.05 vanuit België, 15.37 vanuit Geleen).Vanuit de app worden de locatiegegevens, die onze medewerker in beeld krijgt, meegestuurd. Dat is het adres dat de medewerker kan noemen. De auto stuurt geen gegevens. De meegestuurde locatie is niet altijd 100% kloppend, dat is mede afhankelijk van het aantal satelietverbindingen die u op dat moment had en uw locatie van de laatste peiling toen u belde. De locatie wordt om die reden ook in het gesprek gecheckt.