Naar artikel

Wat kan de oorzaak zijn van het kapotgaan van een hydraulisch druklager?

Vraag gesteld door teunsteun op 4 augustus 2015

In het serviceboekje van een te koop staande auto staat dat het druklager is vervangen bij 70000 km.Hoe gaat zo'n lager kapot?

Antwoord van Leo

Antwoord van Leo

ANWB Expert

Er kunnen meerdere redenen zijn om een hydraulisch druklager te vervangen en om welke reden het druklager vervangen is weten we dus niet.

Een hydraulisch druklager kan gaan lekken door slijtage of vervuiling in de vloeistof maar hij kan ook geluid maken waarvoor hij vervangen moet worden. Tot slot kan het nog dat bij het vervangen van de koppeling het druklager ook is vervangen.

Over het algemeen kan je als berijder hier geen invloed op uitoefenen.



***

Reactie van teunsteun:

Kan het wel meer voorkomen dat een druklager bij die km stand kapot gaat?



***

Reactie van Leo Ruijgrok:

Dit kan wel voorkomen maar is niet gebruikelijk. Vaak kwestie van pech.



***

Reactie van teunsteun:

dank voor de antwoorden.