Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Wat kunnen jullie doen aan valse inlichtingen van de kwik-fit

Vraag gesteld door Hoogers-Venema op 26 maart 2015

Mijn auto moest voor de keuring!
Ik ben naar de Kwik-Fit gegaan (vanwege de prijs), nu werd mijn auto afgekeurd op 3 punten.
Ik heb mijn niet meteen laten repareren, maar heb hem naar mijn eigen auto dealer gebracht.
Deze kon mij vertellen dat er maar 2 punten waren die niet klopten en de duurste reparatie wat zou moeten gebeuren, was helemaal niet waar.
Ik hoor nu ineens veel meer negatieve berichten over de Kwik-Fit....
Kosten plaatje daalde ineens met €200,=
Kan hier niet iets aan gedaan worden?

Antwoord van Jos

Antwoord van Jos

ANWB Expert

Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Feitelijk is dit een klacht over Kwik-Fit die u het best daar kunt uiten bij de klantenservice. Dat neemt niet weg dat wij uw verhaal herkennen en dat dit verschijnsel binnen de branche vaker voorkomt. Ons advies is om bij afkeur altijd om het keuringsrapport te vragen met de officiële afkeurpunten. Bij het afkeuren van een auto zonder de daarvoor bestemde afmeldprocedure te volgen, zal een steekproef van de RDW dus altijd uitblijven. Bij twijfel over goed- of afkeur kunt u óók direct na de keuring bij de RDW een hercontrole aanvragen. De auto mag het bedrijf dan niet verlaten.
Misschien dat er wel een rapport is afgegeven en kan er best weleens een discussie zijn over wel of geen afkeur. Misschien wil de keurmeester van Kwik-Fit in alle redelijkheid daar nog eens naar kijken.
Een overweging in het vervolg zou kunnen zijn te kiezen voor een keurings-station die géén reparaties of onderhoud pleegt. Misschien dat u dat wat meer vertrouwen geeft over de onafhankelijkheid. Dat kan eventueel bij de RDW en ANWB. Voor meer adressen zie ook;
http://www.onafhankelijkeapk.nl/