Wat mag ik van coulance verwachten van mijn Mercedes CDI (2010, 104.000 km) wanneer motor is geïmplodeerd
Vraag gesteld door Wim R. op 11 september 2015
In 2010 heb ik een Mercedes C-Klasse CDI 180 Estate aangeschaft. 2 jaar garantie en 2 jaar verlenging op mijn kosten. Regulier bij Mercedes in onderhoud. Km. stand 104.000. Vanuit het niets tijdens rijden plots blauwe rook uit uitlaat en rammelende motor die verder dienst weigerde. Schade mogelijk tussen 6000 en 7000 Euro. injector/zuiger/interne motor stuk. Verdere mankementen in de eerdere jaren. 2011 Kapotte schokbreker rechtsachter, vervangen. 2012 Trilling motorblok, vliegwiel excentrisch, vervangen. 2013 Wisselend haperende cruise control, 1 jaar gezocht. opgelost. 2015 Deurslot li.achter kapot vervangen 400 Euro (betaald), 2015 rubber achteras vervangen 350 euro (betaald) Nu een kapot motorblok. wat kan ik doen ivm. coulance. Graag wil ik spreken met een expert van u. Ik heb alle gegevens van type, motorblok enz. Is het laatste probleem bekend? In 2009-2011 zouden er problemen met injectoren van Delphi zijn geweest (E en C klasse)?
Antwoord van Leo
ANWB Expert***
Reactie van Wim R.:
Afloop. Mercedesdealer heeft zijn verantwoording genomen en reparatie onder coulance uitgevoerd. Mede vanwege slechte ervaringen met Mercedes dealer in Walonië. Er was sprake van een mechanisch probleem met een injector. Nadat deze is vervangen loopt de motor weer als een zonnetje. PM. Auto is altijd regulier in onderhoud geweest.
Deel deze pagina