Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

50 expert vragen

  1. Aanbetaling accommodatie Oostenrijk

    Gevraagd op 13 augustus 2019

    Afgelopen zaterdag 10 Aug via Booking.com een accomodatie geboekt in Oostenrijk voor de 4e week van Januari 2020. Ik wist via de site dat ik bij de afsluiting van de boeking 50% moest aanbetalen, dus daar was ik mee bekend, hoewel ik het nog een flinke aanbetaling vind (Eur 610).

  2. Treinkaarten Zwitserland

    Gevraagd op 24 juli 2019

    In oktober wil ik één dag met de trein van Meiringen naar Basel en ben op zoek gegaan naar een treincard maar er worden zoveel verschillende card aangeboden in Zwitserland dat ik niet weet welke in moet nemen. Wat is de beste optie voor welke card als je één dag met de trein wilt reizen en gebruik maakt van bus en tram?

  3. Vliegen 16-jarige

    Gevraagd op 14 juli 2019

    Wij zijn gescheiden maar nu wil mijn zoon 16 alleen vliegen naar Italië. Heeft hij dan toestemming nodig van beide ouders? Ze zijn aan mij toegewezen, de vader. Is mijn toestemming alleen genoeg? De moeder werkt beetje tegen. 

  4. Autohuur blokkering bedrag creditcard

    Gevraagd op 12 juli 2019

    Ik wil in september een auto huren op vliegveld Geneve (Zwitserse kant). Klopt het dat autoverhuurders verschillende bedragen blokkeren op je creditcard?  Wat zijn aandachtspunten?

  5. Eenpersoonstoeslag

    Gevraagd op 11 juli 2019

    Bestaat er een limiet op de hoogte van de eenpersoonstoeslag? Als alleen reizende betaal je altijd een eenpersoonstoeslag. Als je de advertenties leest van reisaanbieders en hotelarrangementen staat die toeslag altijd bij de kleine lettertjes. Deze toeslag varieert van 0% tot wel 100%. Je moet dan zo'n arrangement gewoon voor 2 personen betalen. dat betekent dat je dan ook 2x voor het ontbijt en 2x voor het diner betaald. Dat gaat wel erg ver. Bij georganiseerde reizen betaal je vaak 75% procent meer. Er zijn ook arrangementen (niet veel) waar je 0% toeslag betaalt. Hoe kan het dat daar zoveel verschil in zit? Die extreem hoge toeslagen beletten mij om zo'n reis te boeken, want waarom zou ik voor 2 personen gaan betalen?

  6. Annulering vakantie

    Gevraagd op 11 juni 2019

    Ik had een vakantie geboekt op 29mei en geannuleerd op 31 mei. De periode van 16 t/m 31 aug. 31mei heb ik antwoord per mail ontvangen dat het door drukte langer kon duren voor antwoord. Nu moet ik 50% van de kosten betalen. Voor 2 dagen??? Ook heb ik 2 reserveringsnummers tw van Buwgalows specials en Ooststappen groep. 

  7. Verkeersboete Tsjechië

    Gevraagd op 08 juni 2019

    Ik heb vandaag een aangetekende brief met naar het lijkt een verkeersboete van een snelheidsovertreding ontvangen uit Tsjechië. Het gehele document bestaat uit 2 dubbelzijdige pagina's in het Tsjechisch en een pagina met een foto van onze auto met snelheden en andere getallen en tekst. Wat moet ik hier nu mee. Ik kan er geen woord van lezen behalve mijn naam kenteken en snelheden.

  8. Veroorzaker aanrijding met Chileense huurauto reageert niet

    Gevraagd op 06 juni 2019

    Enige weken geleden heb ik met een huurauto op de laatste dag van de vakantie blikschade gereden. In de voorwaarden van de verhuurmaatschappij (Chilean) staat dat zij de schade altijd op de huurder verhalen. De schade van ongeveer 400 Euro is reeds afgeschreven van mijn Credit Card. De tegenpartij die de schade heeft veroorzaakt reageert niet op mijn emails. Het is een grote transportonderneming met honderden vrachtwagens. Wat kan ik doen om mijn schade vergoed te krijgen?

  9. Boete verkeerde vignet Hongarije

    Gevraagd op 15 mei 2019

    Ik was vorig jaar in het bezig van een Landrover Discovery (32-VBV-4). De auto had toen ik hem kocht een bedrijfskenteken. Omdat ik geen bedrijf heb, betaal ik de normale wegenbelasting zonder voordelen van een grijs kenteken. Vorig jaar zomer heb ik een rondreis gemaakt voor Europa. Ik ben naar Albanië en Moldavië gereden incl alle tussenliggende landen.

  10. Annulering bij Booking.com

    Gevraagd op 13 mei 2019

    Ik had een B en B geboekt bij Booking.com, incheckdatum:30-04-2019 en uitcheckdatum 01-05-2019. Wegens ziekenhuisopname heb ik deze booking tijdig geannuleerd. (27-04-2019) Ik heb een mail ontvangen dat deze is geannuleerd op 27-04-2019. Op mijn vraag (07-05-2019) of er nog restitutie zal plaats vinden kreeg ik als antwoord: "We zien dat u ons op die datum heeft gemaild met het verzoek tot annulatie" "Wegens enorme drukte met betrekking tot het verwerken van e-mails is uw mail nooit tijdig verwerkt." "Uw reservering was dus niet geannuleerd. U had ons uiterlijk 29 april nog kunnen bellen om deze alsnog te annuleren." " een eventuele restitutie is helaas niet mogelijk"