Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

97 expert vragen

  1. Krijg boete uit Portugal

    Gevraagd op 21 augustus 2019

    Ik kreeg een boete van Pagamento de Portagens uit 2015 (!). Een bedrag van 7,23 euro over niet betalen op een tolweg. Ik snap hier niets van. Hoe kan je niet betalen op een tolweg. We waren er wel met een huur auto maar hebben gewoon overal betaald. Nou is het niet zoveel maar ik snap dit niet helemaal. Is dit wel wettelijk. Ik heb een scan van de boete. Deze is overigens wel in het Nederlands....

  2. Boete i.v.m. te laat betalen tol Zweden

    Gevraagd op 20 augustus 2019

    Ik heb een tolheffing ontvangen uit Zweden en betaald, maar te laat omdat ik niet voor de vervaldatum thuis was. Nu moet ik bijkomende kosten betalen. Dat vind ik niet juist. Bovendien is de verhouding tussen de tol en de bijkomende kosten erg scheef: E 0,85 Tol - E 46,96 bijkomende kosten.

  3. Naheffingsaanslag tolpoortje Portugal

    Gevraagd op 10 juli 2019

    Wij zijn in september 2015 in Portugal geweest en hebben aldaar een auto gehuurd. In de auto was een toldetectie aangebracht waarvan ik de gemaakte kosten na het inleveren van de auto aan de balie heb betaald. Gisteren 09-07-2019 kreeg ik een in de Nederlands taal opgestelde Naheffingaanslag op mijn deurmat.

  4. EPC contact

    Gevraagd op 02 juli 2019

    Goedenavond, wij gaan vaak op vakantie naar scandinavie en rijden vaak door bij tolwegen. We krijgen dan een half jaar later een brief van EPC waarin het bedrag staat en dat maken we dan over. De laatste keer kregen we NA betaling een herinnering plus extra kosten. We hebben gebeld met hoofdkantoor in Londen en "bewijs van betaling" moeten mailen. Dit hebben we gedaan en daar nog weer achter aan gemaild omdat we geen bevestiging kregen (waarom we gevraagd hadden) maar tot op vandaag niets gehoord. Je kunt behalve naar Londen bellen (waar hun kantoor zit) niks doen. Zijn jullie bekend met dit bedrijf, mogen ze dit zo doen (je in het ongewisse laten en niet reageren of het geld binnen is)? Hebben jullie nog tips? Wat kunnen we nog meer doen?

  5. Tol Italië niet correct

    Gevraagd op 02 juli 2019

    Op 1-6-2019, om 13.33 uur ben ik gearriveerd bij tolpoort Cesena Nord. De tolautomaat weigerde de ticket, deze bleef zichtbaar vastzitten, diverse keren geprobeerd. De tolbediende om hulp gevraagd, deze weigerde te komen, maar regelde dat de slagboom omhoog ging. Tegelijkertijd kwam een print uit de automaat waarop een totaal bedrag van €49.30, terwijl ik een beperkt traject heb gereden, Ik verwachte een bedrag van ongeveer €10. Op de print wordt als startpunt “NON RILEVATA” aan gegeven.Thuis gekomen de print bestudeerd en ontdekt dat ik binnen 15 dagen had moeten betalen, anders dreigt een forse boete. Vandaag betaald ruim voorbij de 15 dagen. Door deze hele gang van zaken voel ik me dubbel benadeeld, veroorzaakt door een technisch falen waar ik geen invloed op heb, de weigerachtige houding van de tolbediende en het feit dat ik nog een flinke boete kan verwachten. Ik zou het zeer op prijs stellen indien u voor mij iets zou kunnen betekenen.

  6. Tol niet betaald

    Gevraagd op 18 juni 2019

    Ik heb de tol niet betaald omdat ik een verkeerde tol poort in gereden ben en de slag boom is voor mij open gedaan.   

  7. Tol Italië juni 2017 niet betaald

    Gevraagd op 10 maart 2019

    Tijdens onze vakantie naar Italië in juni 2017 is er op de heenweg iets mis gegaan bij het betalen van tol. Toen we de weg opreden stond de slagboom open, we zijn even gestopt om te kijken wat we moesten doen, maar konden er geen wijs uit (nooit eerder in Italië geweest). We zijn toen doorgereden. Bij het verlaten van de snelweg bleek dat we bij de eerste slagboom een ticket hadden moeten krijgen. We kregen een hele lange bon met allemaal info erop.(Mancato  Pagamento).

  8. Boete Vignet Hongarije

    Gevraagd op 27 februari 2019

    Ik heb vanuit Hongarije een boete ontvangen voor het rijden zonder e-vignet. Op de datum van de brief staat dat deze verstuurd is op 4 oktober, maar de brief is pas op 23 december binnen gekomen. Nu moest er voor 15 december betaald zijn, om het bedrag niet van 77 euro naar 223 euro te laten oplopen. Ik heb meerdere contactpogingen gedaan bij EPC PLC om de situatie uit te leggen.

  9. Bekeuring uit Hongarije

    Gevraagd op 05 februari 2019

    Wij hebben vorig jaar een bekeuring uit Hongarije ontvangen voor het niet betalen van tol. Hoewel onbekend, hebben wij die maar betaald. Nu krijgen wij bijgaande vage brief van EPCplc terug met de mededeling dat wij onze bankrekening moeten doorgeven voor terugbetaling? Vreemd, zeker omdat wij reeds (het gevraagde bedrag) betaald hebben en die dus al bij hun bekend zijn. Kortom: is deze partij bij jullie bekend en überhaupt betrouwbaar?

  10. Tol Italië

    Gevraagd op 19 januari 2019

    Ben vorig jaar augustus op vakantie geweest in Italië, waar je op de snelwegen tol moet betalen. Nu krijg ik van de firma NiviCredit een bericht dat ik de tol niet betaald heb op 3 augustus 2018, boete €43,39...