Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

72 expert vragen

  1. Huurovereenkomst camping

    Gevraagd op 29 juni 2020

    Op ons feest op de camping ontstond ruzie die niet ernstig was. Daarna kregen we een brief: we moeten binnen 3 weken weg. Kan de campingbaas dit eisen?

  2. Km stand onjuist. Kan ik mijn aankoop ongedaan maken?

    Gevraagd op 1 mei 2020

    Ik heb een auto gekocht met 92.000 km. Nu, ongeveer 2 jaar later, kom ik erachter dat de teller mijn auto voordat ik deze in bezit had is terug gedraaid. Er is af te leiden dat hij in ieder geval 150.000 gelopen. ​​​​​​​De auto is gekocht bij een officiële dealer en heeft tijdens de verkoop hier geen melding van gemaakt. Ik wil mijn geld terug zien. Hoe sta ik juridisch?

  3. Nieuwe Auto geleverd maar niet volgens de overeenkomst

    Gevraagd op 28 februari 2020

    Ik heb een nieuwe auto gekocht en in de overeenkomst staat dat het gewicht 1148 kg is maar volgens de belastingdienst is het gewicht 1154 kg dus een schaal hoger. Mijn vraag is wat zijn mijn rechten.

  4. Ontbinden koopovereenkomst?

    Gevraagd op 4 februari 2020

    Op 23 december hebben wij bij een grote erkende BOVAG dealer een nieuwe auto aangeschaft. Deze zou volgens de verkoper al de eerste week 2020 geleverd worden. Na vele pogingen tot contact per email en telefoon is er 24 januari eindelijk telefonisch contact geweest met de mededeling dat het getekende contract kwijt is, wij een kopie moesten emailen en de auto vervolgens opnieuw besteld zou moeten worden.

  5. Autokoop ongedaan maken

    Gevraagd op 17 januari 2020

    Tien dagen geleden heb ik een tweedehands Citroen Berlingo gekocht. Vijf jaar oud en heel weinig kilometers. Thuis zag ik dat de auto geen airco had. Ik heb de voorbeeldbrief Dwaling gestuurd waarin ik aangaf de koop ongedaan te willen maken. Nog niets gehoord. Wat zijn mijn mogelijkheden?

  6. Ontbinden van offerte betreft kopen van tweedehandse auto

    Gevraagd op 23 maart 2019

    Via de  website  van het bedrijf heb ik een offerte gevraagd voor het inruilen  van mijn auto Hyundai met de auto van het autobedrijf. Het gaat om een Audi Q5. Via de mail  heb  ik een offerte gekregen. Op  zaterdag 16 maart  om 13:30  ben ik daarnaartoe gereisd samen met mijn vrouw. Ik heb de auto gecontroleerd op schade  en mankementen. De auto heeft veel schade en mankementen (duidelijk zichtbaar en onzichtbare schade) wat niet beschreven stond in de eerste  offerte die ik ontvangen heb via de mail. Voordat ik de offerte zou tekenen heb ik mondelinge afspraken gemaakt, onder andere dat de voorwaardes voor de koop moesten zijn: 1.   Alle mankementen en schade moeten vermeld staan  in de offerte. 2.   De datum van aflevering moet vermeld staan  of  een kopie mee geven welke datum  ik de auto kan ophalen. 3.   Kopie van Certificaat Nationale auto pas (NAP ) samen met de offerte.

  7. Ik heb een auto gekocht waarvan achteraf blijkt dat er een aantal opties niet op de auto zitten die wel in de advertentie stonden.

    Gevraagd op 18 december 2018

    Kan ik de op basis van deze feiten de verkoop ontbinden?

  8. dwaling na aankoop auto

    Gevraagd op 10 oktober 2018

    Onze zoon heeft een auto gekocht, zonder apk en garantie. Thuis apk laten uitvoeren en er bleken vele gebreken. Nu is na 14 dagen de oliepomp kapot gegaan en is de auto dus niet meer ...

  9. Niet geleverd volgens overeenkomst

    Gevraagd op 19 september 2018

    Nieuwe auto gekocht met de optie parkeersensoren in de voorbumper. Sensoren werken niet en er is geen uitzicht op wanneer dit kan worden hersteld(ligt aan de software) Probleem was bi...

  10. Importauto, andere uitvoering geleverd dan op verkoop A4 en website advertenties.

    Gevraagd op 13 september 2018

    Importauto gekocht. Op basis van website en verkoop A4-tje in de auto. Testritten meegemaakt. Tot koop gekomen met Bovag garantie. Na levering blijkt volgens het nieuwe uitgegeven ken...