Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

3 expert vragen

  1. Buscamper importeren uit Duitsland.

    Gevraagd op 28 november 2017

    LS. Ik wil een Adria Twin (juni 2003) importeren. Fiat 2.8 jtd, met airco, cruise. Wat was de catalogus nieuwprijs destijds in Duitsland? Gegevens nodig voor de RDW. Dank voor uw beri...

  2. Inrichtingseisen belastingdienst van een kampeerauto

    Gevraagd op 3 juli 2017

    Ik wil een terreinauto met vaste kampeeropbouw uit Duitsland invoeren. De auto heeft via het cabinedak een (nood)verbinding met het kampeergedeelde. 1) Om als kampeerauto aangemerkt t...

  3. Export-import bedrijfsbus-camper verhuisboedel

    Gevraagd op 11 mei 2017

    Ik woon voor 13 maanden in Engeland. Ik heb in NL een personenbusje op het oog, dat ik graag wil kopen en om wil bouwen tot camper. Het is een bedrijfsbus. Als ik het busje nu koop, heb ik het het meer dan 6 maanden in bezit voor ik het als verhuisboedel mee naar NL neem. Het busje gaat dus bij aankoop op tijdelijk exportkenteken, daarna op Engels kenteken en bij verhuizing op Nederlands kenteken. BPM hoeven we niet af te dragen (export), ook niet bij import (verhuisboedel). Een voorwaarde voor deze regeling is echter ook dat de aangekochte auto in NL voor hetzelfde doel wordt gebruikt als in het buitenland. ​​​​​​​Kan dit problemen opleveren als ik het busje pas bij terugkomst in NL om laat bouwen tot camper? Wat is de beste volgorde om dit aan te pakken? (Export, ombouwen in Engeland, import? En moet het busje dan in Engeland ook minstens 6 maanden op camperkenteken hebben gestaan? Of toch gewoon export, import en in Nl ombouwen)?