Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Problemen op de camping

Klachten over de vaste plaats

Een geschil met de campingeigenaar of onduidelijkheden over veranderingen op de camping kunnen problemen geven. Een probleem bij een vaste plaats is vaak complexer dan met een seizoens- of toeristische plaats.

Klaag bij de campingeigenaar

Meld klachten over bijvoorbeeld overlast of onduidelijkheden over bijvoorbeeld de energierekening zo snel mogelijk bij de campingeigenaar. Je moet de campingeigenaar altijd eerst de gelegenheid geven om de klacht op te lossen.

Schriftelijk klagen

Lost de ondernemer de klacht na de melding niet op, stel de eigenaar dan binnen twee weken schriftelijk in gebreke (per aangetekende brief). Stuur hierbij ook bewijs mee. Denk daarbij aan foto's of verklaringen van andere recreanten. Geef de campingeigenaar in deze brief een termijn waarbinnen de klacht moet zijn opgelost. Een redelijke termijn is ongeveer twee weken.

Vervolgstappen

Wordt de klacht ook na de termijn uit de brief niet opgelost, dan is de camping in gebreke en kun je actie ondernemen.

Bij RECRON- en ANWB-erkende campings in Nederland leg je de klacht voor aan de Geschillencommissie Recreatie. De klachtenprocedure en termijnen bij Recron-campings staan in artikel 19 van de Recron-voorwaarden.

Klachten waarmee je niet naar de Geschillencommissie Recreatie kunt, leg je voor aan de rechter. Dit wordt een juridische procedure.

Meer informatie:

Klachten over de toeristische kampeerplaats
Recronvoorwaarden vaste plaatsen
Geschillencommissie Recreatie
Stacaravan kopen en verkopen