Alles over je factuur
Op je factuur van ANWB staat onder meer waar je precies voor betaalt, voor welke periode en hoeveel dat kost. Belangrijke informatie waar je natuurlijk geen vragen over moet hebben. Daarom zetten wij de meestgestelde vragen inclusief antwoorden hieronder op een rij.
Dit staat er op je factuur
Zeker weten dat je de factuur helemaal begrijpt? Wij leggen de belangrijkste termen en bedragen uit! Meer weten over de opbouw van mijn factuur.
Zelf regelen
Wil je direct al je facturen inzien, log dan in op Mijn ANWB en vind alle facturen bij elkaar in één overzicht. In Mijn ANWB vind je ook een overzicht van al je abonnementen en verzekeringsproducten.
✓ Facturen bekijken en betalen
✓ Gegevens wijzigen
✓ Overzicht van producten en diensten
✓ Toegang tot digitale ledenpas
Log in op Mijn ANWB
Nog geen account? Maak ‘m aan
Veelgestelde vragen
Is je vraag nog niet beantwoord? Lees hieronder de veelgestelde vragen over je factuur.
De factuur klopt niet
Misschien is het tarief voor je lidmaatschap of abonnement veranderd. Check daarom altijd even onze huidige tarieven. Als je een lidmaatschap of abonnement hebt gewijzigd of opgezegd, krijg je binnen één week of 28 dagen voor ingangsdatum een nieuwe factuur – hierop kan het bedrag anders zijn door een andere looptijd. In Mijn ANWB vind je met één werkdag de nieuwste versie van je factuur.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer dat rechtsboven op de factuur staat.
Als je kortgeleden je lidmaatschap of abonnement hebt gewijzigd, krijg je daar binnen één week een bevestiging van. We sturen je dan gelijk een nieuwe factuur.
Heb je opgezegd? Je kunt dagelijks opzeggen, maar er geldt altijd een opzegtermijn van één maand. In deze periode kun je nog gewoon gebruikmaken van onze dienstverlening en betaal je daar dus ook voor. In Mijn ANWB vind je met één werkdag de nieuwste versie van je factuur. Je ziet meteen of er nog een bedrag openstaat, en kunt dit direct betalen via iDEAL.
Heb je een factuur gekregen voor iets anders dan je lidmaatschap of abonnement, en klopt die niet? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer op de factuur.
De ANWB stuurt geen iDEAL betaallinks in e-mails. De betaallinks vind je wel in Mijn ANWB tot het moment dat wij je bij uitblijven van betaling overdragen aan één van onze incassopartners.
Internetcriminelen worden steeds beter in websites, e-mails en facturen namaken om gegevens of geld te stelen. Deze vorm van fraude wordt phishing genoemd. Wil je zeker weten dat jouw factuur van ANWB klopt? Bekijk ‘m dan in Mijn ANWB: daar vind je alle berichten en facturen van ANWB. Of bekijk onze tips.
Factuur niet of verkeerd ontvangen
Een maand voordat je nieuwe lidmaatschapsperiode ingaat zetten we je factuur klaar in Mijn ANWB. Ook sturen we je per post of mail een bericht hierover. Je hebt dan 28 dagen de tijd om te betalen. Betaal je per automatische incasso, dan incasseren we het bedrag vlak voordat je nieuwe lidmaatschapsperiode ingaat. De datum vind je op je factuur. In Mijn ANWB kun je altijd je laatste facturen voor je lidmaatschap of abonnementen inzien, downloaden en printen.
Het kan zijn dat de betaling en het verzenden van herinnering/aanmaning elkaar hebben gekruist. In Mijn ANWB zie je precies wat nog open staat en wat reeds betaald is.
Je ontvangt soms meer facturen, omdat bijvoorbeeld de overeenkomsten van jouw producten/diensten op verschillende momenten in gaan of omdat je onlangs je producten hebt gewijzigd. In Mijn ANWB vind je een overzicht van alle facturen en zie je ook precies per factuur wat je nog moet betalen.
Zo ontvang je de factuur: We sturen je de factuur digitaal toe. Hebben we geen e-mail adres of ontvang je onze administratieve correspondentie liever in de brievenbus dan ontvang je de factuur per post. Je voorkeur kun je aangeven in Mijn ANWB bij ‘Persoonlijke gegevens’ onder ‘Voorkeuren & Brieven’. Een wijziging gaat per eerstvolgende brief/factuur in. En geef je een nieuw e-mail adres aan ons door? Vergeet dan niet dat nog even te bevestigen via de link die je van ons krijgt.
Staat je vraag er niet bij? Bekijk alle veelgestelde vragen.
Deel deze pagina