24/7 Creditcard fraudepreventie
Jouw ANWB creditcard wordt dag en nacht bewaakt door International Card Services (ICS). Bij een vermoeden van fraude of wanneer er verdachte betalingen worden gesignaleerd, nemen zij direct contact met je op om dit te controleren. Zorg er daarom voor dat je mobiele telefoonnummer en e-mailadres bekend zijn bij ICS.
Zo help jij met de preventie van fraude
Is je creditcard gestolen, of ben je deze kwijt? Neem dan direct contact op met de ANWB Servicedesk, om fraude te voorkomen. Je kunt je creditcard ook blokkeren door een aantal stappen te ondernemen.
Staan er betalingen op je afschrift die je niet herkent? Dan kun je contact opnemen met de dienst fraudepreventie van ICS. Is er een bedrag van je creditcard afgeschreven die je wél herkent, maar waar je het niet mee eens bent, omdat de tegenpartij bijvoorbeeld zijn afspraken niet nakomt, dan kun je eenvoudig via Mijn Card Online een betwistformulier downloaden en ICS vragen het bedrag terug te storten.
Heb je nog geen Mijn ANWB Creditcard online account? Deze kan je eenvoudig aanmaken.
Fraude via Phishing
Je kunt ook fraude voorkomen door alert te zijn op phishing. Bij deze vorm van internetfraude 'vissen' of 'hengelen' criminelen naar inloggegevens en persoonsgegevens van gebruikers. Er zijn grofweg drie methoden die creditcardfraudeurs gebruiken: telefonisch, sms of whatsapp of via een e-mail met een link.
Deel deze pagina