Pechhulp Rotterdam

ANWB-lid Judith was op weg naar een etentje in Rotterdam, toen de meter in het rood liep. Lees haar pechverhaal.

Een aantal weken geleden kreeg ik pech op een overvolle A12 richting huis. De warmte meter liep in het rood, en ik zag mijn geest al zweven. Ik rij met een volkswagen Lupo uit '99, een lekker bakkie noem ik het, maar al een flinke leeftijd dus er kan zo hier en daar wel eens wat mis zijn met onderdelen. Zo ook vandaag....uitgerekend vandaag, ik zat met nog 2 collega's in de auto op weg naar een georganiseerd etentje in Rotterdam.

Vluchtstrook

Uiteindelijk op de vluchtstrook beland, iedereen rechts uitgestapt, hesjes aan en achter de vangrail. Eerst maar eens de ANWB bellen. Geholpen door een vriendelijke dame, de wegenwacht zou er binnen nu een 60 minuten zijn. Geen regen, alleen een fris windje, gelukkig dus afwachten wanneer we geholpen zouden worden. Helaas vond de passerende politiewagen het niet verstandig op dit punt te blijven staan, en heeft ons naar de 1e afslag geleid (ondanks dat wij daar enigzins tegen protesteerden). Daar moesten we dan maar weer de ANWB bellen, zodat deze wist dat wij hier stonden. Uiteindelijk heeft de wegenwacht, ik ben even zijn naam kwijt, ons toch gevonden!

Defecte thermostaat

Daar bleek de thermostaat kapot te zijn, er moest een nieuwe in. Na 20 minuten monteren en nieuwe koelvloeistof erin, konden we dan toch naar Rotterdam. De monteur heeft ons erg vriendelijk geholpen, en gaf goed advies!!

Pechhulpdienst achteraf

Na een week bleek de temperatuur van de auto helaas toch weer op te lopen, vreemd vond ik na het plaatsen van de nieuwe thermostaat. Uiteindelijk weer de wegenwacht gebeld! De monteur ging de auto warm laten lopen, maar hier bleek niks uit. Heel gek vond ik....en uiteraard toen ik zelf weer ging rijden, liep de temperatuur toch weer op. Gelijk doorgereden naar de garage, waar uiteindelijk bleek dat de thermostaat niet goed gemonteerd was. Een duur grapje dus! Contact op genomen met de ANWB en de situatie uitgelegd. Heel erg vriendelijk geholpen door een werknemer van de ANWB klachten centrale, dhr. Pardede! Uiteindelijk hoefde ik de service van de ANWB niet te betalen vanwege de defecte thermostaat, en is mijn auto momenteel gewoon weer gemaakt. Snelle service bij de Wegenwacht hulpdienst, tot 2x toe geholpen door super vriendelijke wegenwachten (ondanks de defecte thermostaat dus) en een vriendelijke en servicegerichte afhandeling van de klacht :). Ga zo door ANWB!

Groetjes Judith (de Groot)