Internet belangrijkste oriëntatiekanaal voor dagje uit

Voordat Nederlanders een dagje uit gaan zoeken ze op internet naar informatie. De website van het uitje zelf is daarvoor de meest bezochte site. Na de website van het uitje zelf zijn websites als dagjeweg.nl, anwb.nl, ticketveiling.nl en spoordeelwinkel.nl de meest populaire websites. Dat blijkt uit een representatief onderzoek van het Land van ANWB onder 110.000 Nederlandse consumenten.

De zoektocht naar een uitje

Voordat Nederlanders een dagje uit gaan zoeken ze op internet naar informatie. De website van het uitje zelf is daarvoor de meest bezochte site. Na de website van het uitje zelf zijn websites als dagjeweg.nl, anwb.nl, ticketveiling.nl en spoordeelwinkel.nl de meest populaire websites. 

Resultaten uit het onderzoek

Uit onderzoek blijkt dat 95% van de respondenten - die vooraf een ticket kopen voor een uitje- zich oriënteert via internet. Op afstand volgt ervaringen en informatie vragen bij vrienden of familie (29%). Zo’n 19% doet kennis en informatie op via de kranten, tijdschriften en folders. De helft van de respondenten vindt het belangrijk dat er voordeel is als zij via het internet tickets kopen. Daarnaast vindt 45% het ook belangrijk dat het een betrouwbare partij is. 

Land van ANWB

Op Het Land van ANWB kun je terecht voor inspiratie en tickets voor een dagje- of avond uit, of een weekend weg in Nederland. Groot, klein, dichtbij of ver weg. Bij heel veel uitjes ontvang je als ANWB-lid aantrekkelijk voordeel.

Bekijk hier de resultaten uit het onderzoek