Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Wat gebeurt er bij een melding van een mogelijk incident?

Stap voor stap uitgelegd

De camera's en sensoren uit het Veilig van Huis Pakket signaleren als er thuis mogelijk iets aan de hand is. Hoe gaat dit precies in z'n werk? Wat doen wij? En welke acties moet je zelf ondernemen? Je leest hier meer over het proces bij mogelijke incidenten.

1. Melding via de app

Als de watermelders lekkage signaleren, krijg je hiervan direct een melding op je smartphone via de Veilig van Huis app.

 

2. Kijkje via de camera

In de app op je smartphone kun je via de camera in de woning kijken wat er aan de hand is en bepalen of je actie moet ondernemen.

 

3. Oproep

Bij mogelijke lekkage krijg je altijd een melding via de app. Reageer je hier niet op, dan krijg je na 3 minuten een automatische oproep. Antwoord je niet? Dan wordt je 5 minuten later gebeld door de ANWB Alarmcentrale.

 

4. Noodcontact

Kun je zelf niet reageren op onze melding en oproepen? Dan proberen we een noodcontact te bereiken die je zelf vooraf opgeeft, bijvoorbeeld de buren.

 

5. Inschakelen hulpdiensten

Is er sprake van een noodsituatie? Dan moet jij of je noodcontact die je hebt opgegeven zelf de hulpdiensten inschakelen.

Meldingen bij beweging

Als de bewegingssensor beweging signaleert, krijg je hiervan standaard een melding op je smartphone. Mits je het alarm hebt ingeschakeld.

Top 5 veelgestelde vragen Veilig van Huis Pakket

Bekijk alle veelgestelde vragen over de Woonverzekering

Bekijk alle veelgestelde vragen over het Veilig van Huis Pakket