Vertragingen of annuleringen door (stroom)storing

Vragen en antwoorden of je verzekering

Is er op het vliegveld van vertrek of aankomst sprake van een (stroom)storing? Dan is het begrijpelijk dat je vragen hebt over je ANWB Reis- of Annuleringsverzekering. Bekijk hieronder adviezen en antwoorden op de veelgestelde vragen.


Vragen over de ANWB Annuleringsverzekering

 Nee, dit is niet verzekerd. Dit is geen geldige annuleringsreden. Wij adviseren je contact op te nemen met je reisorganisator, touroperator of vervoersmaatschappij.

Door de stroomstoring arriveer ik later dan gepland op mijn bestemming. Krijg ik vergoeding voor niet genoten vakantiedagen?
Ja, in geval van vertraging van een vliegtuig tijdens de heenreis of bij aankomst op de vakantiebestemming vergoeden wij:
a. van 8 tot 20 uur:          1 dag;
b. van 20 tot 32 uur:       2 dagen;
c. bij meer dan 32 uur:  3 dagen;

 


Vragen over de ANWB Reisverzekering

Nee, als je een reisverzekering hebt afgesloten en in het buitenland op vakantie bent, vergoeden wij jouw extra reis- en verblijfskosten als de vertraging wordt veroorzaakt door een natuurramp of door een stakings-, stiptheids-, protest- of solidariteitsactie. Met een stroomstoring krijg je dus geen vergoeding.

Nee, dit is niet verzekerd op de reisverzekering. De annuleringsverzekering biedt wel dekking voor niet genoten door reisvertraging (zie Annuleringsverzekering).

Op basis van jouw verzekering heb je recht op vergoeding van extra telefoonkosten. De maximumvergoeding voor telefoonkosten voor gesprekken met derden bedraagt € 250,-.

Ja, jouw reisverzekering blijft tijdens die periode gewoon geldig. Je bent verzekerd.

 


Vragen over de premie

Ja, de premie voor jouw kortlopende reisverzekering krijg je terug. Dit geldt niet voor een doorlopende reisverzekering.