Storing brandstoftoevoer Schiphol

Veelgestelde verzekeringsvragen over de storing in brandstoftoevoer Schiphol

Ondervind je hinder van de storing in de brandstoftoevoer op Schiphol? We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. Hieronder geven we antwoord op de meest voorkomende vragen bij deze storing.  

Hoe kan ik schade melden?

Je kunt een schade online, telefonisch of schriftelijk melden. Met digitaal schade melden verzeker je je van de snelste schadeafwikkeling.

Schade melden

Vragen over de ANWB Annuleringsverzekering

Nee, dit is niet verzekerd. Dit is geen geldige annuleringsreden. Wij adviseren je contact op te nemen met je reisorganisator, touroperator of vervoersmaatschappij.

Ja, in geval van vertraging van een vliegtuig tijdens de heenreis of bij aankomst op de vakantiebestemming vergoeden wij:
a. van 8 tot 20 uur:         1 dag;
b. van 20 tot 32 uur:       2 dagen;
c. bij meer dan 32 uur:   3 dagen;


Vragen over de ANWB Reisverzekering

Nee, extra vervoers- en verblijfskosten zijn alleen verzekerd bij vertraging door een natuurramp of een stakings-, stiptheids-, protest- of solidariteitsactie. Wij adviseren je hierover contact op te nemen met je luchtvaartmaatschappij.

Nee, als je een reisverzekering hebt afgesloten en in het buitenland op vakantie bent, vergoeden wij jouw extra reis- en verblijfskosten als de vertraging wordt veroorzaakt door een natuurramp of door een stakings-, stiptheids-, protest- of solidariteitsactie. Met een storing krijg je dus geen vergoeding.

Nee, dit is niet verzekerd op de reisverzekering. De annuleringsverzekering biedt wel dekking voor niet genoten door reisvertraging (zie Annuleringsverzekering).

Op basis van je verzekering heb je recht op vergoeding van extra telefoonkosten. De maximumvergoeding voor telefoonkosten bedraagt € 250,-.

Ja, je reisverzekering blijft tijdens die periode gewoon geldig. Je bent verzekerd.

Vragen over je premie

Ja, de premie voor je kortlopende reisverzekering krijg je terug. Dit geldt niet voor een doorlopende reisverzekering.