Veelgestelde vragen over ANWB Ledenreizen

Op deze pagina vind je de veelgestelde vragen over het boeken van je vakantie met ANWB Ledenreizen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Om een ANWB Ledenreizen-arrangement te boeken dient de hoofdboeker van de reis ANWB-lid te zijn. Medereizigers zijn niet verplicht ANWB-lid te zijn. Indien de hoofdboeker geen ANWB-lid is, kan deze het ANWB basislidmaatschap aanvragen voor maar € 15,- per 12 maanden en daarbij direct, samen met zijn reisgezelschap, profiteren van Ledenvoordeel op ANWB Ledenreizen.

Voor alle medereizigers gelden dezelfde extra’s als voor de hoofdboeker. Heeft de hoofdboeker bijvoorbeeld een lidmaatschapspas kleur goud, dan ontvangen alle medereizigers de extra’s behorende bij de kleur goud.

De ANWB Ledenreizen-arrangementen worden aangeboden door diverse reisdochters en partners van de ANWB. Hier vind je een overzicht van de ANWB reisorganisaties.

Een reis kan, zolang de voorraad strekt, geboekt worden tot het einde van de looptijd van het arrangement, tenzij anders aangegeven bij het arrangement. 

Het is niet mogelijk om een arrangement te verlengen met extra dagen, tenzij anders vermeld bij het arrangement. Indien verlenging mogelijk is, verzoeken wij je telefonisch contact met ons op te nemen. Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 uur en 17:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur bereiken op 088-2690269 (lokaal tarief).

Bij een boeking op aanvraag moeten wij eerst contact opnemen met onze leverancier, voordat we de boeking definitief kunnen plaatsen. Wij ontvangen meestal binnen drie werkdagen bericht, maar in sommige gevallen kan dit uitlopen tot tien werkdagen, zoals bij rondreizen en andere arrangementen met verblijf in meerdere accommodaties.

Ondertussen is je aanvraagboeking wel bindend en kan niet meer kosteloos geannuleerd of gewijzigd worden. Als de aanvraag door de leverancier akkoord wordt gegeven, wordt je aanvraagboeking automatisch omgezet in een definitieve boeking en ontvang je van ons per e-mail een bevestiging. Als de aanvraag niet akkoord wordt gegeven, nemen wij direct contact met je op.

In geval van vluchten controleren wij de beschikbaarheid van de vliegtuigstoelen voor die betreffende vertrekdatum. Het is voor een reis op aanvraag dus niet helemaal zeker dat deze kan worden bevestigd in de gepubliceerde prijsklasse, doordat de betreffende reisonderdelen niet voorradig zijn. Indien er (vlucht)toeslagen gelden, zullen wij eerst contact met je opnemen, alvorens wij de reis vastleggen voor je.

Meer informatie over de aanbetaling vind je in de aanvullende reisvoorwaarden van ANWB Ledenreizen

Indien je jouw reis wenst te annuleren, dien je een schriftelijke annulering per brief, fax of mail te sturen naar ANWB Ledenreizen. Annuleren is mogelijk conform de aanvullende reisvoorwaarden van ANWB Reizen. Indien je geen bevestiging van annulering ontvangt verzoeken wij je contact op te nemen met ons.

Telefoon: 088-2690269 (ma t/m vrij: 09:00 - 17:00 / za: 10:00 - 16:00 uur)

Uiteraard doen wij er alles aan om je reis volledig naar wens te laten verlopen en eventuele problemen ter plaatse op te lossen. Mocht het onverhoopt voorkomen dat er toch iets niet naar wens verloopt dan willen wij je vriendelijk verzoeken dit ter plaatse direct bij de betrokken dienstverlener (bv. Lokale agent, accommodatiehouder, verhuurder etc.) kenbaar te maken. Mocht je er met hen niet uitkomen dan kun tijdens kantooruren telefonisch contact op te nemen met het ANWB Ledenreizen servicecenter, telnr. (0031) (0)88 – 269 0 269, zodat er gezocht kan worden naar een oplossing. Toch kan het voorkomen dat je na de reis een melding bij ons wilt maken. Je kunt dan tot 1 maand na afloop van je reis een klacht indienen via het klachtenformulier op onze website. 

Is er sprake van een noodgeval buiten onze kantoortijden, dan kun je contact opnemen met de ANWB Alarmcentrale telnr. (0031) (0)592-390 825.

Na totstandkoming van de overeenkomst kun je een wijziging daarvan, tot 28 dagen voor vertrek, verzoeken. Hiervoor geldt de voorwaarde, dat je de gewijzigde reissom onder aftrek van de reeds betaalde gelden voldoet. Bovendien gelden de wijzigingskosten ad € 25 per wijziging. Over het verzoek zal zo spoedig mogelijk worden beslist.

Indien het verzoek gehonoreerd kan worden zal dit schriftelijk door ANWB Ledenreizen worden bevestigd in de vorm van een nieuwe boekingsbevestiging. Indien sprake is van een in-de-plaats-stelling dien je het verzoek hiervoor uiterlijk 10 werkdagen voor vertrek bij ANWB Ledenreizen in te dienen. Dit kan alleen bij ons Servicecenter tijdens kantooruren van maandag t/m zaterdag.