Cases

ANWB en Squla starten samenwerking

Vanuit ANWB Partnerships hebben wij als belangrijkste doelstelling relevante partners te vinden die passen bij de ANWB en de autoriteitspositie van het merk versterken. We zijn continu op zoek naar partners die passen binnen onze domeinen Mobiliteit, Verkeersveiligheid, Vrije tijd en Vakantie. De bedrijven waarmee de ANWB samenwerkt kunnen naast de samenwerking met een betrouwbaar merk ook rekenen op een groot bereik.  

Voor de ANWB is het belangrijk dat iedereen zich veilig in het verkeer kan begeven, ook kinderen. Daarom biedt de ANWB al sinds 2006 het verkeerseducatieprogramma Streetwise aan op basisscholen en sinds 2015 ook op middelbare scholen. Vanuit het domein Verkeersveiligheid zijn wij dit jaar een samenwerking gestart met Squla met als thema verkeersveiligheid.

Met Squla oefenen kinderen online spelenderwijs alle schoolvakken op eigen tempo en niveau. In samenwerking met de ANWB heeft Squla een verkeersprogramma opgesteld met alle belangrijke verkeersthema’s, verpakt in leuke quizzen en games voor kinderen van groep 1 t/m 8. Kinderen, die een Squla abonnement hebben, kunnen de verkeerveiligheidsquiz van ANWB-Streetwise spelen op de website en de app van Squla.

ANWB Ledenvoordeel:
Exclusief voor ANWB leden biedt Squla € 27,- korting op een jaarabonnement + extra korting wanneer er meerdere abonnementen voor meerdere kinderen wordt afgesloten. Naast de korting ontvangen kinderen een cadeau van Squla wanneer het abonnement is geactiveerd op de website van Squla.

Voor deze campagne was een landingspagina gemaakt.  Hier konden ANWB leden een Squla jaarabonnement met korting kopen en vervolgens verzilveren op de website van Squla. De campagne, ofwel Ledenvoordeel actie, stond ook vermeld in de ANWB Ledenvoordeel app en is begin oktober (2019) via een pushbericht verstuurd. De campagne is meegenomen in de nieuwsbrief ANWB Service en Informatie en naar 1,4 miljoen abonnees gestuurd. 

En natuurlijk is de Kampioen (editie 12-2019), het ledenblad van de ANWB, ook ingezet met een advertentie. Met een oplage van 3,5 miljoen, is dit nog steeds het grootste familieblad van Nederland.

Zowel Squla als ANWB zijn zeer tevreden over de start van deze samenwerking. Wij hopen hiermee zo veel mogelijk kinderen aan te spreken en te leren om op een veilige manier zelfstandig deel te nemen aan het verkeer.