Gezamenlijke campagne ANWB en HISWA

De Waterkampioen is present op de HISWA Amsterdam Boat Show. De gezamenlijke stand met branchevereniging HISWA staat in het teken van de campagne Welkom op het water.

Die heeft tot doel nieuwe watersporters te enthousiasmeren en bestaande watersporters nog meer te laten genieten van hun activiteiten. De inmiddels 90-jarige Waterkampioen sluit graag aan bij de campagne. De ANWB en HISWA werken al tientallen jaren nauw samen in de belangenbehartiging.

Herdruk Waterkampioen uit 1927

Beide zetten zich bijvoorbeeld in voor de realisering en het behoud van de staandemastroute en voor goede leveringsvoorwaarden in de watersport. Ook doen ze samen mee aan campagnes om de veiligheid op het water te verbeteren. Bij de gezamenlijke stand kunnen bezoekers en exposanten kennismaken met de campagne. Daar ligt voor bezoekers ook een herdruk van de eerste Waterkampioen uit 1927 klaar. Verder kunnen ze met een Virtual Reality-bril ervaren hoe leuk golfsurfen is en meedoen aan de quiz ‘de Watersportcheck’.