Kinderfietsenplan ontvangt cheque van Flinke Jongens

Tijdens de lancering van het speciaalbier 'Flinke Jongens, hoe bedoel je BLOND' in biercafé Olivier in Leiden, heeft Joke Hamers, vrijwilligster van het ANWB Kinderfietsenplan, een cheque van € 500,- in ontvangst genomen. 

Flinke Jongens is een nieuw merk in de speciaalbier markt.  Het is een non-profitorganisatie opgericht door Robbert van Leeuwen en drie partners. De organisatie is gebaseerd op drie eenvoudige pijlers: Dream, Fund & Connect.

Dream

Door de speciaalbiermarkt vanuit een andere invalshoek te benaderen, maken de mannen van Flinke Jongens op eigenzinnige wijze hun jongensdroom waar en geven ze invulling aan het principe ‘Dream’.

Fund

Met de opbrengst steunen de Flinke Jongens goede doelen in Nederland. Voor het eerste bier is dat het ANWB Kinderfietsenplan. Een initiatief van de ANWB waarbij in heel Nederland fietsen worden ingezameld, opgeknapt en verspreid onder kinderen die in gezinnen opgroeien die onder de armoedegrens leven en zich geen fiets kunnen veroorloven.

Connect

Flinke Jongens doen alles in eigen beheer. Van de financiering tot het ontwerp van de etiketten, de fotografie, het brouwen bij derden en de ontwikkeling van de webshop. Alles gebeurt belangenloos maar wel bijzonder professioneel.

Dit zijn de Flinke Jongens