ANWB biedt excuses aan

Hoofddirecteur Frits van Bruggen heeft een ANWB-lid en de redactie van VARA Kassa zijn spijt betuigd voor de manier waarop de ANWB is omgegaan met een klacht van het betreffende lid. Ook heeft hij zijn verontschuldigingen aangeboden voor de wijze waarop het VARA-team van de Belbus en het lid enkele weken geleden zijn ontvangen op het hoofdkantoor.

Logo ANWB

Er is toen geen gehoor gegeven aan het verzoek om de kwestie ter plaatse toe te lichten. Dit leidde tot negatieve publiciteit, zowel in de uitzending van Kassa, als in de reacties op Twitter.

De hoofddirecteur geeft in zijn brief aan, dat eerder al excuses zijn aangeboden aan het ANWB-lid en haar familie. Verder stelt hij dat de ontvangst op het hoofdkantoor pijnlijk duidelijk heeft gemaakt dat dienstverlening mensenwerk blijft en dat het hiermee ook bij de ANWB wel eens helemaal mis kan gaan. Hij belooft dat we hiervan zullen leren en er alles aan zullen doen om zulke situaties in de toekomst te voorkomen.