ANWB Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

De ANWB is dit jaar uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. We zijn supertrots en bedanken al onze fans die hebben deelgenomen aan de verkiezing.

Al acht jaar is de ANWB een vaste waarde in de top-10. Dit jaar gaan we er voor het eerst met de titel vandoor. Zowel de Wegenwacht, de winkels als de verzekering worden hoog gewaardeerd als het om klantvriendelijkheid gaat. “Bij de ANWB voel je je als lid echt als koning behandeld” licht één van de deelnemers aan het onderzoek toe.

Meest enthousiaste fans

De strijd om de titel ‘het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ was dit jaar spannender dan ooit. Willem Brethouwer, directeur MarketResponse: “Het was een close call, de scores lagen dichterbij elkaar dan ooit. De ANWB is dit jaar als winnaar uit de strijd gekomen met de meest enthousiaste fans.”

De top-10 ziet er daardoor als volgt uit:
1.    ANWB
2.    IKEA
3.    Miss Etam
4.    Primera
5.    DA Drogist
6.    Douglas
7.    Etos
8.    bol.com
9.    Jumbo
10.  Bijenkorf

Branchewinnaars

Ook in de categorie Leisure en Verzekeraars mochten we de eerste prijs in ontvangst nemen!
De acht branchewinnaars zijn:

  • Banken: ASN-Bank
  • Energie:GreenChoice
  • Leisure: ANWB
  • Retail non-food: IKEA
  • Supermarkt: Jumbo
  • Telecom: XS4ALL
  • Thuiswinkels: bol.com
  • Verzekeraars: ANWB Verzekeringen

Over het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel naar aanleiding van het boek Kloteklanten. Ruim 4.000 respondenten is gevraagd bij welke bedrijven zij klant zijn en hoe zij de klantvriendelijkheid van die bedrijven ervaren. Het Klantvriendelijkste Bedrijf wordt sinds 2007 jaarlijks bekend gemaakt. Eerdere edities werden gewonnen door Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam en PLUS.

Bekijk het magazine (pdf)