Drukke maand voor Technische Helpdesk

Medewerkers van de Technische Helpdesk van de Wegenwacht hebben in juli niet stilgezeten. De helpdesk is deze mooie zomermaand bij meer dan 12.000 pechgevallen ingeschakeld: een nieuw record.

Vorig jaar juli bleef de teller steken op 10.600 keer. De meeste telefoontjes waren met Nederlandse vakantiegangers vanuit het buitenland. Maar ook met pechgevallen in Nederland waren me medewerkers drukker dan in andere jaren.

Warmte, files en fase rood

Het mooie zomerweer van de afgelopen weken kan de stijging verklaren. Veel mensen zochten ter verkoeling de kust op en dat zorgt altijd voor meer files en meer technische problemen. Door het grote telefoonaanbod moest in juli voor het eerst ‘fase rood’ afgeroepen worden. Fase rood betekent bij de helpdesk: 15 of meer wachtende klanten vanuit de Alarmcentrale in combinatie met minimaal 10 openstaande pechgevallen. De wachttijd loopt dan op tot boven de 45 minuten.