Doelen, aanpak en activiteiten

Doelen, aanpak en activiteiten

Doelstelling Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

De ANWB is al meer dan 135 jaar een unieke organisatie: een bedrijfsmatig werkende vereniging die haar leden én het land verder brengt op het gebied van mobiliteit, verkeersveiligheid, vrije tijd en vakantie. De ANWB wil mobiliteit voor mensen makkelijker maken, hindernissen wegnemen en waar nodig hulp bieden.

Missie

De ANWB maakt het voor iedereen mogelijk om zorgeloos en met plezier onderweg te gaan.

Merkwaarden

De ANWB heeft 4 merkwaarden:

  • Betrouwbaar
  • Deskundig
  • Betrokken
  • Behulpzaam

En 2 ambitiewaarden:

  • Vernieuwend
  • Eigentijds

ANWB Op weg naar 2030

De ANWB wil haar rol voor de leden en de samenleving ook in de toekomst blijven vervullen. Daarom is er een nieuwe strategie: ANWB Op weg naar 2030. De kernvraag daarin is: wat moet de ANWB vandaag doen om in 2030 nog steeds een grote, gezonde vereniging te zijn met aanzienlijke maatschappelijke impact binnen de domeinen Mobiliteit, Verkeersveiligheid, Vakantie en Eropuit?

Strategie ANWB Op weg naar 2030

De ANWB werkt aan haar doelen door …

  • leden te helpen als zij onderweg in problemen komen;
  • overheden, bedrijven en andere organisaties te vragen dingen te doen of te laten; 
  • initiatieven te nemen als andere instanties of bedrijven belangrijke taken laten liggen;
  • mensen en partijen bij elkaar te brengen en netwerken op te zetten; 
  • te bemiddelen om maatschappelijke of individuele belangen te dienen; 
  • leden te betrekken bij de ontwikkeling van producten, diensten, activiteiten en standpunten; 
  • mensen op ideeën te brengen, te inspireren en de weg te wijzen. 
  • obstakels weg te nemen, problemen te voorkomen en op te lossen; 
  • informatie te verzamelen, te verrijken en beschikbaar te stellen en leden te helpen kiezen; 
  • voor leden bereikbaar, toegankelijk en dichtbij te zijn.