Personalisatieprogramma valt in de prijzen
De ANWB heeft met haar personalisatieprogramma een toonaangevende vakprijs gewonnen, de DDMA Customer Data Award 2020. Andere kanshebbers waren DPG Media en Jumbo Supermarkten.
Bij personalisatie draait het om zo relevant mogelijk te zijn voor leden, met als doel ze beter te helpen. Het gaat dan niet alleen om producten, maar ook om content en service. Weten we dat iemand al Wegenwacht Europa Service heeft, dan laten we een volgende keer geen advertentie daarover zien. En jonge gezinnen van wie we weten dat ze graag kamperen, tonen we in de Vakantienieuwsbrief geen verre reizen, maar juist tips voor campings.
Cultuurverandering
Juryvoorzitter Kees Groenewoud zei bij de bekendmaking: “De ANWB ondergaat een cultuurverandering die zich richt op het zo persoonlijk mogelijk benaderen van leden. Was voorheen de businessline het uitgangspunt voor marktbewerking, nu zijn dat de individuele leden én de beschikbare data over deze leden.”
Meer nieuws
- Oproep aan Zuid-Holland: creëer meer recreatieruimte 09 jun 2023
- Fors meer Nederlanders met pech in het buitenland 09 sep 2022
- Grote drukte op ANWB Alarmcentrale 09 aug 2022
- Hyundai Ioniq Trekauto van het Jaar 2022 16 jun 2022
- 650 scholieren Fietsen met FUN 09 jun 2022
- Floor van Workum nieuwe directeur Unigarant 20 mei 2022