ANWB op 3e plaats Maatschappelijk Imago Monitor
De jaarlijkse MIM (Maatschappelijk Imago Monitor) meet hoe Nederlanders de maatschappelijke inspanningen van bedrijven (h)erkennen en waarderen. In de 2019-editie eindigt de ANWB als 3e, achter Greenchoice en Triodos Bank.
Twee op de drie Nederlanders vinden dat bedrijven maatschappelijke doelen net zo belangrijk zouden moeten maken als het genereren van winst. Ongeveer de helft vindt dat bedrijven nu te weinig prioriteit geven aan verantwoord omgaan met mens, maatschappij en milieu en aan het bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen buiten het bedrijf.
Ranglijst
Van de 120 onderzochte merken scoort de ANWB met een 6,74 een mooie 3e plek, na Greenchoice en Triodos Bank maar nog voor gerenommeerde ‘groene’ merken als Tesla of ASN Bank.
Over het onderzoek
Sinds 2009 vraagt onderzoeksbureau Motivaction jaarlijks in opdracht van adviesbureau This is Why aan Nederlanders hoe zij het belang van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zien. De 10e meting vond plaats in februari 2019 onder 4.621 respondenten. Het onderzoek is na weging representatief voor Nederlanders van 18 tot 70 jaar wat betreft opleiding, leeftijd, geslacht, regio en waardenoriëntatie.
Maatschappelijk Imago Monitor 2019
Zie ook
Meer nieuws
- Fors meer Nederlanders met pech in het buitenland 09 sep 2022
- Grote drukte op ANWB Alarmcentrale 09 aug 2022
- Hyundai Ioniq Trekauto van het Jaar 2022 16 jun 2022
- 650 scholieren Fietsen met FUN 09 jun 2022
- Floor van Workum nieuwe directeur Unigarant 20 mei 2022
- ANWB AutoMaatje in 100 gemeenten actief 19 mei 2022