Van vier- naar tweepitter

Blog van Wegenwachter Alex Tulner

De dag loopt op zijn eind als zich een motorrijder meldt met een Suzuki die niet helemaal loopt zoals-ie zou moeten. De pechklant vertelt dat hij ineens geen vermogen meer had en dat de motor op nog maar twee pitten loopt.

Bij het controleren van de bobines merk ik dat één bobine niet meer werkt. Elke bobine bij deze motorfiets bedient twee cilinders. Vandaar dat hij op nog maar twee cilinders loopt.

Hoe kom ik nu ’s avonds aan een bobine… Na enig gepeins bedenk ik  dat er in de auto ergens een oude bobine van een lelijke eend ligt. Bij die auto werkt de ontsteking net zo als bij deze motorfiets.

Even wat verloopdraadjes maken om de bobine passend te maken voor de motorfiets. Starten… en ja hoor, hij loopt weer op 4 cilinders. Met de pechklant spreek ik af dat ik de bobine over 14 dagen weer kom ophalen.  Dan heeft hij tijd genoeg om de motorfiets bij de dealer te laten repareren. Wie weet kan ik er later weer een Suzuki mee uit de brand helpen.

Pechhulp voor de motor

Ga zeker op weg. Sluit nu pechhulp voor de motor af en profiteer van dag en nacht pechhulp in Europa door 900 specialisten, ervaren partners in het buitenland en gratis advies bij twijfelgevallen. Pechhulp krijg je altijd in het Nederlands. De pechhulp is persoonsgebonden, dus je krijgt pechhulp of je nu met de motor of auto bent. We hebben geen prijsverhogingen als jouw motor ouder wordt. Je komt niet voor verrassingen te staan.