Veelgestelde vragen over het ANWB Inlogaccount

Heb je problemen met het ANWB inlogaccount of heb je een vraag? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.

ANWB Inlogaccount aanmaken

Mogelijk is deze inlognaam al in gebruik. Voeg dan bijvoorbeeld één of meer cijfers aan je inlognaam toe. Je mag een e-mailadres als inlognaam gebruiken, maar geen leestekens of vreemde tekens (diakrieten). Een goede inlognaam kan zijn een combinatie van je voorletters en achternaam.

Heb je nog geen ANWB inlogaccount? Dan kun je deze aanmaken met je relatienummer en jouw e-mail adres. Na het invullen van een aantal aanvullende gegevens, zoals een zelf gekozen en makkelijk te onthouden gebruikersnaam (dit mag ook je e-mail adres zijn) en  wachtwoord, ontvang je van ons een link om je e-mail te bevestigen. Ben je net lid geworden? Dan maken wij het inlogaccount alvast voor je aan en ontvang je binnen 24 uur na je aanmelding een mail waarmee je het account kunt activeren.

Naar inlogaccount aanmaken

Kies een wachtwoord dat je goed kunt onthouden. Jouw wachtwoord moet minimaal uit 6 karakters en mag maximaal uit 32 karakters bestaan. Gebruik ten minste één letter en één cijfer. De sterkte van je wachtwoord moet minstens 'redelijk' zijn.

Klopt het nummer? Dit vind je terug op al onze correspondentie in de rechterbovenhoek onder ‘relatienummer, of op jouw ledenpas. Heb je vandaag jouw lid/relatienummer gekregen, dan kun je daarmee direct een ANWB inlogaccount aanmaken en jouw gegevens bekijken in Mijn ANWB.

Waarschijnlijk hebben wij niet je juiste geboortedatum of postcode in onze administratie staan. Neem contact op met het Leden Service Center om deze gegevens samen te controleren en eventueel direct aan te laten passen (088-269 22 22).

Dan is je e-mailadres al gekoppeld aan een ander inlogaccount. Om veiligheidsredenen (gevoelige persoonsgegevens) kan een e-mailadres maar aan één inlogaccount gekoppeld zijn. Dit e-mailadres gebruiken we wanneer je je inloggegevens vergeten bent.

Is er binnen jouw huishouden al een account met dit e-mailadres?

Kies dan voor jouw account een ander e-mailadres of laat het gezinslid een ander e-mailadres instellen. Log hiervoor in met het account waarbij het e-mailadres gewijzigd moet worden en ga naar 'Persoonlijke gegevens'

Ben je al eerder lid geweest van de ANWB en had je toen een inlogaccount?

Mogelijk is je e-mailadres nog aan dit oude account gekoppeld. Verwijder je oude account of kies een ander e-mailadres voor je nieuwe account. Je account verwijderen doe je door met je oude account in te loggen op Mijn ANWB. Kies 'Persoonlijke gegevens' en vervolgens kan je onder het kopje 'Inlognaam' klikken op 'Inlogaccount verwijderen'. 

Ga naar persoonlijke gegevens 

Een account aanmaken is geen verplichting. Ook zonder account ontvang je onze correspondentie op het opgegeven (e-mail)adres. We raden het aanmaken van een account wel aan, omdat dit toegang biedt tot je eigen gegevens en producten, evenals je facturen. Ook heb je met een account toegang tot je digitale ledenpas in de ANWB apps, alsmede andere functionaliteiten. Voor het aanmaken van een account is het persoonlijke lid-/relatienummer én een eigen uniek e-mailadres nodig.

Inloggen op Mijn ANWB

Als je niet kunt inloggen, dan kan dat verschillende oorzaken hebben:

Je hebt nog geen ANWB inlogaccount aangemaakt
Om in te loggen op Mijn ANWB maak je eenmalig een inlogaccount aan met jouw lid-/relatienummer en uniek e-mailadres. Je kunt zelf een inlognaam en wachtwoord kiezen. Ga naar Inlogaccount aanmaken

Je hebt je inlogaccount nog niet bevestigd

Nadat je zelf een account hebt aangemaakt, sturen we je een e-mail met bevestigingslink om je account te activeren en te kunnen gebruiken. Klik binnen 48 uur op deze link. Dan opent zich een nieuw browservenster waarin staat dat je account is geactiveerd. Klik je later op de link, moet je op dit scherm een nieuwe e-mail met bevestigingslink aanvragen. Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan je mailmap 'junk' of 'ongewenste e-mail'.

De combinatie inlognaam en wachtwoord klopt niet
Inloggegevens zijn hoofdlettergevoelig. Heb je hoofdletters of specifieke tekens gebruikt in je wachtwoord of gebruikersnaam, gebruik deze dan ook bij het inloggen. De gebruikersnaam kun je eventueel voor een volgende keer laten onthouden door jouw apparaat.

Je bent je inlognaam of wachtwoord vergeten
Als je wel een inlogaccount hebt aangemaakt en geactiveerd, maar je bent je inlognaam en/of wachtwoord vergeten, dan kun je deze heel eenvoudig opvragen of opnieuw aanmaken. We sturen je hiervoor een mail naar het e-mailadres dat bij ons bekend is.
Inloggegevens opvragen

Je inlogaccount kan zijn verwijderd

Door aanpassingen in ons systeem kan het zijn dat je huidige account niet meer wordt ondersteund  en daarom verwijderd is.  Je kan eenvoudig een nieuw ANWB inlogaccount aanmaken. Hiervoor heb je je lid-/relatienummer en een uniek e-mailadres nodig. Om veiligheidsredenen (gevoelige persoonsgegevens) kan een e-mailadres maar aan één inlogaccount gekoppeld zijn. Dit e-mailadres gebruiken we wanneer je je inloggegevens vergeten bent.

Als je zakelijk lid bent (ANWB voor de Zaak) log je mogelijk op de verkeerde plek in.

Inloggen Mijn ANWB voor de Zaak  

In Mijn ANWB voor de Zaak kun je inloggen met jouw lidmaatschapsnummer en wachtwoord. Deze heb je per e-mail ontvangen. Als je jouw wachtwoord kwijt bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie 'wachtwoord vergeten' op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

 

Heb je via 'inloggegevens vergeten' je inlognaam opgevraagd of je wachtwoord willen wijzigen, maar niets ontvangen? Controleer dan je mailmap 'junk' of 'ongewenste e-mail'.

Heb je (sinds kort) een ander e-mailadres, vraag dan hier een wijzigingscode voor je e-mailadres aan. Deze wordt voor de veiligheid per post naar je huisadres gestuurd.

Zodra je de Eropuit app, Onderweg App of Smart Driver app hebt gedownload kun je eenvoudig met je Mijn ANWB account inloggen onder het tabje 'Mijn ANWB' rechtsonderin je scherm. Je kunt dan direct je digitale ledenpas zien en profiteren van de voordelen van je lidmaatschap.

Als je gebruik wilt maken van de ANWB Parkeren functie ga je naar 'Parkeren' en klik je vervolgens rechtsboven op de drie puntjes. Klik op 'Inloggen mijn ANWB Parkeren' en log hier vervolgens in met je Yellowbrick klantnummer en wachtwoord. Ben je je Yellowbrick inloggegevens vergeten? Klik dan hier om deze op te vragen.

 

Wijzigen ANWB inlogaccount

Als je jouw gegevens wil wijzigen dien je eerst in te loggen in je Mijn ANWB omgeving. Als je naar het kopje 'Persoonlijke gegevens' gaat, kan je je gegevens inzien en wijzigen. Je kan ook direct deze link gebruiken

Kun je niet meer inloggen omdat je jouw gegevens bent vergeten, vraag dan hier
Inloggegevens opvragen

Dit kan alleen als er geen account op het lid-/relatienummer en e-mailadres aanwezig is. Heb je al een account, maar weet je daar de inloggegevens niet meer van. Dan kun je deze gegevens hier opvragen.

Login vergeten

 

Om je ANWB inlogaccount te verwijderen dien je eerst in te loggen. Ga vervolgens naar 'Persoonlijke gegevens' en kies bij 'Inlognaam' voor 'Inlogaccount verwijderen'. Je kan ook direct gebruikmaken van onderstaande link:

Inlogaccount verwijderen

Wanneer je later toch weer een inlogaccount wil aanmaken dan is dat uiteraard mogelijk!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Stuur een WhatsApp of bel ons op 088-269 2222.