Veelgestelde vragen ANWB Boost
Op deze pagina vind je een overzicht van alle veelgestelde vragen over ANWB Boost.
Hoe werkt ANWB Boost?
Wat is ANWB Boost?
ANWB Boost is een abonnementsservice die de volgende functionaliteit aan je ANWB Veilig van Huis app toevoegt:
Langere video's, meer opslag
- Video opname verlengd van 12 seconden (standaard) naar 1 minuut.
- De tijd tussen 2 opnames teruggebracht van 5 minuten (standaard) naar 1 minuut.
- Dagelijkse cloudopslag verruimd van 1 uur (standaard) naar 12 uur.
Bewegingszones
- Selecteer specifieke gebieden waarvan je meldingen wilt ontvangen (bijv. een deur) óf die je juist wilt uitsluiten (bijv. een raam waar auto’s langs rijden). Je kunt zelf specifieke zones selecteren die je met de camera in de gaten wilt houden of negeren.
Alarm plannen
- Stel je eigen persoonlijke schema in om het Veilig van Huis systeem in of uit te schakelen wanneer je op bepaalde tijden van de dag thuis of onderweg bent.
Camera video opname van 1 minuut
Heb je geen ANWB Boost? Dan is de standaard video opname 12 seconden, tussen 2 opnames zit 5 minuten en je hebt elke dag tot 1 uur cloudopslag. Met ANWB Boost verleng je de video opname naar 1 minuut, wordt de tijd tussen twee opnames verkort naar 1 minuut en heb je elke dag tot 12 uur cloudopslag.
Wat zijn Bewegingszones?
Met de bewegingszones kun je bepaalde delen van de cameraweergave ‘maskeren’. Je kunt bepaalde door jouw ingegeven gebieden blokkeren voor bewegingswaarschuwingen of je kunt gebieden selecteren waarvoor je juist wel meldingen wilt ontvangen. Dit kun je instellen per camera.
Hoe stel ik een Bewegingszone in?
- Open de ANWB Veilig van Huis app
- Ga naar de camera door op het camerabeeld te tikken
- Ga naar de camera-instellingen, via het ‘tandwiel’ rechtsboven aan het scherm
- Ga naar bewegingszones
- Stel het gebied in waarvan je wilt dat de activiteit moet worden gemeten
- Geef aan welke delen van de cameraweergave je wilt maskeren
- Sla deze instellingen op
Wat is Alarm plannen?
Met Alarm plannen kun je instellen wanneer je meldingen wilt ontvangen gedurende de dag of nacht. Bijvoorbeeld als je wilt dat het alarm in de nacht altijd aan staat. Je stelt dit automatisch in voor alle apparaten die gekoppeld zijn in je Veilig van Huis app. Dit geldt dus niet alleen voor de camera.
Hoe stel ik Alarm plannen in?
- Open de ANWB Veilig van huis app
- Ga naar de instellingen tab onder in het scherm
- Ga naar alarm plannen
- Zet alarm plannen aan en stel de gewenste tijden in. Je kunt de je planning hier ook wijzigen of uitzetten.
Waarom wordt de firmware van de camera ge-updatet?
Ons ontwikkelteam voert van tijd-tot-tijd firmware-updates uit op de software van je Veilig van Huis camera. Door deze updates kunnen eerdere app problemen zijn verholpen of nieuwe functionaliteiten aan je camera worden toegevoegd. Het is dan ook belangrijk een nieuwe beschikbare versie altijd te downloaden, zodat de Veilig van Huis camera zo optimaal mogelijk werkt en veilig blijft.
Kosten en abonnement
Hoe kan ik ANWB Boost aanschaffen?
Je kunt ANWB Boost aanschaffen in de ANWB Veilig van Huis app. In de app kun je kiezen voor de Boost functionaliteit. Ga naar Instellingen en kies voor ANWB Boost. Je kunt de functionaliteit elk moment aan- en uitzetten door je abonnement te beheren via je Google of Apple account. Je krijgt de eerste 14 dagen gratis. De betaling gaat in na 14 dagen en dan begint je eerste maand.
Hoe zet ik ANWB Boost aan?
Nadat je je op ANWB Boost hebt geabonneerd via de ANWB Veilig van Huis app is de functionaliteit gelijk actief. Je kunt je abonnement terugvinden in je Apple/Google account.
Hoe verloopt de betaling van de Boost functionaliteit?
Dit gaat om een in-app aankoop. De betaling van het abonnement verloopt net als bij andere in-app aankopen via de aanbieder van de app afhankelijk van je type telefoon (Google of Apple). Je kunt je abonnement terugvinden en aanpassen in je Apple/Google account. Je krijgt de eerste 14 dagen gratis. De betaling gaat in na 14 dagen en dan begint je eerste maand.
Hoe kan ik mijn ANWB Boost abonnement stopzetten?
Het ANWB Boost abonnement opzeggen kan heel eenvoudig. Hoe dit moet is afhankelijk van je telefoontype: Apple of Android. De hoofdgebruiker kan naar de app-instellingen gaan en "Beheer mijn abonnement" selecteren. Hier vind je de instructies om op te zeggen, afhankelijk van het telefoontype. De ANWB Boost functionaliteit wordt uitgeschakeld na het opzeggen en je kunt je op elk moment opnieuw abonneren.
Let op: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd. Je moet dit zelf doen
Zo annuleer je het abonnement op een Apple iPhone:
- Open de Instellingen-app op je iPhone
- Tik op je naam
- Tik op 'Abonnementen'
- Tik op het abonnement dat je wilt beheren
- Tik op 'Annuleer abonnement'. Als je 'Annuleer' niet ziet, is het abonnement al opgezegd en wordt het niet verlengd.
Zo annuleer je het abonnement op een Android telefoon:
- Open de Google Play Store op je Android-telefoon
- Controleer of je bent ingelogd op het juiste Google-account.
- Tik op Menu-abonnementen.
- Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
- Tik op 'Abonnement annuleren'.
Moet ik mijn ANWB Boost abonnement opzeggen als ik een andere telefoon krijg?
Ja. Verander je van Apple naar Android of andersom dat moet je het Boost abonnement zelf opzeggen. Dit omdat het abonnement aan je Apple/Google account gekoppeld is.
Moet ik mijn ANWB Boost abonnement zelf opzeggen, als ik mijn Veilig van huis Pakket opzeg?
Ja. Als je je Veilig van Huis Pakket opzegt bij ANWB en je hebt een Boost abonnement afgesloten in de app store, dan eindigt je Boost niet abonnement automatisch. Je moet je Boost abonnement zelf opzeggen in je Apple/Google account. Er wordt geen restitutie van abonnementsgeld verleend.
Deel deze pagina