Travelbird weigert reis een week later om te zetten. Reden is dat het contract met het hotel dit niet toelaat

Vraag gesteld door Eugenie op 02 maart 2016

Donderdagavond om 24 uur geboekt via internet ivm afloop boekingstijd.
Vrijdagmorgen beseffen wij dat dit op de verjaardag can ons kleinkind valt en bellen wij direct met Travelbird. Deze heeft nog geen vliegreis vastgelegd maar wel het hotel en moet bevestiging krijgen van het hotel de reis een week later te boeken. Dit wordt geweigerd op grond van het contract tussen agent en hotel.
Heb zelf met het hotel contact gezocht en kreeg een mail dat dit enkel via de reisagent kan. Deze heeft wederom laten weten dat het niet mogelijk is omdat het hotel hier niet aan mee wil werken, beroepend op het contract.
Wat zijn mijn rechten als consument? Een internetboeking heeft toch bedenktijd of recht op wijzigen
Uiterlijk donderdagmiddag 10.00 uur kan de reisagent het boeken van de vliegtickets uitstellen!!!! Graag daarom spoedige reactie.

Mvg.

Eugenie

Antwoord van David

ANWB Expert

U heeft een reis geboekt bij een online reisorganisatie en wenst deze te verzetten in verband met de verjaardag van uw kleinkind. Dit wordt geweigerd door de reisorganisatie. U vraagt of u het recht heeft deze te annuleren of te wijzigen.

Bij het kopen van een product via internet geldt volgens de wet, een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het product. De bedenktijd geldt helaas niet voor het boeken van een reis. Op het moment dat u de boekingsbevestiging heeft ontvangen, is alleen annuleren nog mogelijk. In dat geval betaalt u annuleringskosten. In de algemene voorwaarden van de ANVR staat aangegeven hoeveel deze kosten bedragen.

Meer lezen over het boeken van een reis via internet.