Sesamreizen

Vraag gesteld door Pikor op 08 november 2016

In september hebben we via de ANWB een autovakantie Portugal gevierd. Dat ging via Sesamreizen. Ik heb wat vragen voor Sesamreizen. Hoe kan ik die organisatie bereiken?

Antwoord van David

ANWB Expert

Ik heb een en ander nagezocht. Sesam Reizen staat nog wel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, maar de website en het telefoonnummer zijn niet te bereiken. Om wat voor vragen gaat het in deze precies?



***

Reactie van Pikor:

Waar we mee zitten is dat via de ANWB Sesamreizen is ingeschakeld om deze reis te organiseren. Op zich niets mis mee en de vakantie was prima.
We hadden ook een auto gehuurd in Portugal. Ook dat ging via ANWB/Sesamreizen. De verhuur door Avis. Prima auto, geen klachten over.
Bij de aankomst op het vliegveld sta je toch wel wat gestressed bij de balie van Avis. Er wordt je gevraagd van alles te teken en paraferen en je krijgt amper de tijd om nu eens goed te lezen wat je hebt getekend. Dit was niet voor het eerst dat we een auto huurden en dat gaf nooit gedoe.
Het inleveren verliep vlot en toen kwam de mededeling dat hij de benzine van de nota heeft gehaald omdat we de auto afgetankt inleverden. Snapte ik niet helemaal want dat hadden we toch afgesproken! Achteraf blijkt dat we een rekening hebben betaald via de creditcard en dat we zaken betaalden die we niet hebben genoten. Een extra dag b.v. Ook medereizigers hebben een dergelijke ervaring met Avis Portugal en die moesten zelfs het driedubbele betalen voor zaken die ze niet hadden ontvangen.
Avis Nederland schrijft in de contracten nergens verantwoordelijk voor te zijn omdat dit Avis Portugal betreft.
Door de wijze waarop Avis dit inchecken heeft gedaan wordt toeristen bewust een oor aangenaaid.
Wat kan hieraan voor ons en onze medereizigers gedaan worden? Ik ging er van uit dat zowel de ANWB als Avis gerenommeerde en betrouwbare bedrijven zijn.



***

Reactie van Yda Matthijssen:

Uit uw informatie begrijp ik dat de klacht nog niet door de reisorganisatie gezien is. U hoeft met uw klacht niet naar Sesamreizen, u kunt de klacht melden bij ANWB Reizen. De beste manier daarvoor is een mail sturen naar info@anwbreizen.nl bijvoorkeur met een kopie van de reisovereenkomst en een goede beschrijving van uw klacht. Mijn collega's zullen uw klacht dan in behandeling nemen.