Rondreis Andalusië

Vraag gesteld door Riekelt58 op 21 maart 2017

Wij hebben van 13 t/m 20 maart j.l. een 8 daagse rondreis gemaakt met Kras Reizen. Bij de rondreis is een bezoek aan het Alahambra in Granada inbegrepen, dit was ook de reden dat wij deze reis geboekt hebben.
Echter op de dag dat wij het Alahambra zouden bezoeken kregen wij van de reisleider te horen dat er iets mis gegaan was met de kaartverkoop en dat wij daarom niet het Alahambra konden bezoeken.
Wij balen hier ontzettend van, juist omdat dit voor ons het hoogtepunt van de reis zou worden, en vragen ons of wij Kras hiervoor aansprakelijk kunnen stellen?

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Onlangs heeft u een rondreis door Andalusië gemaakt met KRAS Reizen (ANVR). Hoogtepunt van de rondreis voor u - bezoek aan Alahambra (Granada) - vond op laatste moment niet plaats; tickets bleken niet van te voren te zijn geregeld. Vanzelfsprekend bent u enorm teleurgesteld in de handelswijze van KRAS. U vraagt zich af of u KRAS aansprakelijk kunt stellen voor deze misser.

Wanneer u een klacht heeft over de uitvoering van de reis, doe dan zo spoedig mogelijk uw beklag bij de hostess of reisleider ter plaatse. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, vul dan samen met hostess/reisleider een klachtformulier in. Verzamel voorts bewijs ter onderbouwing van de klacht.

Schriftelijk klagen binnen 2 maanden
Stuur op grond van de toepasselijke ANVR voorwaarden een klachtbrief binnen 2 maanden na terugkomst aan de reisorganisatie. Gebruik hiervoor onze modelbrief.

Wat kunt u eisen
Naast de materiële kosten (kosten excursie aan Alahambra welke in reissom is opgenomen) kunt u tevens een vergoeding vorderen voor het gederfd reisgenot (geannuleerde bezoek Alahambra).

Meer informatie over klachten over de uitvoering van de reis vindt u op onze website.