dubbele boeking

Vraag gesteld door kaeleigh op 20 juni 2016

wij hebben op 11 juni een reis naar gran canaria hotel eugenia victoria geboekt. voor 18 juni 2016. vrijdags rond half vijf belde het reisburo om te zeggen dat de reis dubbel was geboekt en dat het mis was gegaan bij het mailverkeer bij neckermann en dat we dus niet weg konden ( ze had nog een ander hotel maar dat was veel minder dan het onze en dat wilden we natuurlijk niet, minimaal hetzelfde of beter). zaterdag nog een keer geprobeerd om hetzelfde hotel voor 7 dagen te boeken, op de site van neckermann stond hij gewoon vrij, maar toen het meisje van dreizen bovenkarspel naar het hotel belde was het weer vol. wij vinden dat we hierdoor veel vakantieleed hebben ondervonden en vinden ook dat neckermann hier iets tegenover moet stellen ( geldbedrag ). ik zou het fijn vinden om een eerlijk antwoord op mijn vraag te krijgen. onze vakantie is dus een ramp, want nu hebben we niets.

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Op 11 juni 2016 heeft u bij Neckermann een reis naar Gran Canaria geboekt met vertrek op 18 juni 2016. Een dag voor vertrek werd u door de reisorganisator geconfronteerd met annulering van de reis vanwege een overboeking. Het geboden alternatief heeft u niet aanvaard, daar deze niet gelijkwaardig of van betere kwaliteit was. U vraagt zich af wat uw rechten zijn.

Op grond van de ANVR voorwaarden en art 7:504 BW heeft u bij opzegging door reisorganisator - naast teruggave of kwijtschelding reissom - recht op vergoeding van geleden schadevergoeding alsmede een bedrag voor het derven van reisgenot.

Mocht u niet tot overeenstemming komen met de reisorganisator ten aanzien van geleden schadevergoeding en/of gederfd reisgenot, dan kunt u uw rechtsbijstandverzekering inschakelen of het geschil ter beoordeling voorleggen aan de Geschillencommissie reizen.

Voor meer informatie over de Geschillencommissie Reizen, verwijs ik u graag naar onze website.