Annuleren na wanprestatie

Vraag gesteld door pharosellende op 10 september 2018

Onze reisorganisatie Pharos Reizen blijkt niet in staat om ons voor vertrek correcte vouchers toe te sturen. Na meerdere keren telefonisch contact en minder dan een week voor vertrek datum aan te zijn gekomen hebben we er geen vertrouwen meer in.

Ik wil op beroep van de leveringsvoorwaarden kosteloos annuleren:
- in de voorwaarden bij boeken stelt Pharos dat we minimaal 10 dagen voor vertrek de reisbescheiden zullen ontvangen. Deze zijn tot op heden niet correct geleverd.
In de algemene voorwaarden staat dat "7.6. Als de tekortkoming aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van
de reis en de organisator deze niet binnen een redelijke termijn heeft
verholpen, kun je de overeenkomst kosteloos opzeggen."

In hoeverre kan ik me op dit artikel beroepen?

Antwoord van Cathy

ANWB Expert

Wat ontzettend vervelend voor u, ik begrijp dat u al contact hebt gehad met Pharos om hen de kans te geven e.e.a. op te lossen?
U kunt uw klacht het beste sturen naar info@anwbreizen.nl met alle gegevens van de reis en aan hen advies vragen wat verder te doen.