Ongelijk behandeld, wel evenveel betaald!

Vraag gesteld door maedje op 23 juli 2015

Bij aankomst in het hotel tijdens een excursiereis, bleek onze hotelkamer veel slechter dan die van onze medereizigers. Zij hadden een kamer met zeezicht en balkon, wij aan de straat en spoorlijn met soms 4x per uur een trein (ook 's nachts). Er kon wel een raam open, maar dat gaf een oorverdovend kabaal!
In de beschrijving van het hotel werd niet gerept over een passerende trein! Het hotel "had zeezicht"
Kan een touroperator zijn gasten zo ongelijk behandelen en afdoen met de mededeling: het hotel geeft de kamers uit, wij hebben er niets mee te maken.

Antwoord van David

ANWB Expert

U heeft een hotelkamer geboekt waarvan de kwaliteit ten opzichte van andere kamers veel minder goed bleek te zijn. In de beschrijving van het hotel werd gesproken over uitzicht op zee, maar u keek uit op een straat en spoorlijn met passerende trein. 

Een touroperator kan niet zomaar zeggen dat zij er niets mee te maken hebben. In deze gaat het erom wat er precies over de kamer in de daadwerkelijke overeenkomst staat vermeld. Wanneer de accomodatie niet voldoet aan de verwachtingen die u er op grond van de overeenkomst van mocht hebben, dan dient u ter plekke een klacht in te dienen bij het aanspreekpunt. Als u dit niet heeft gedaan, is de kans klein dat u naderhand nog een schadevergoeding kunt krijgen. 

Meer informatie hierover vindt u op onze website