Teveel tol betaald in Frankrijk

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 13 augustus 2019

Op 1 augustus heb ik teveel tol betaald. Vermoeddelijk doordat er een vrachtwagen voor mij zat. De automaat pakte mijn kaartje niet waarop ik een vrouw via de intercom kreeg. Bij het doorgeven van het kaartnummer kon ik betalen. Ik heb het exacte bedrag betaald (zoals de heenweg) en bleek het poortje niet open te gaan. Ik moest nog weer 60,69 euro betalen. Uiteindelijk met de pin gedaan en en kreeg een 18 euro contact weer terug. Uiteindelijk heb ik iets meer dan 60 euro teveel betaald. Op 2 augustus heb ik direct een mail gestuurd naar de APRR. Ik heb direct een dossiernummer meegekregen. Maandag 5 augustus nogmaals een mail gestuurd met de bewijsstukken en mijn verhaald vertaald in google translate. Tot op de dag van vandaag heb ik nog niets vernomen. Welke stappen kan ik nog meer nemen?

Antwoord van Lisette Schreuder

ANWB Expert

U heeft teveel tol betaald in Frankrijk. U heeft op 2 augustus gereclameerd en op 5 augustus stukken toegestuurd. U heeft tot op heden niet vernomen. U wilt weten welke stappen u nu kunt ondernemen.

Ik raad u aan nog even te wachten met het ondernemen van verdere stappen. Mocht u na een maand nog niets gehoord hebben, neem dan weer contact met de APRR op en stuur een aanmaning.