Jaarlijks ga ik met en groep naar India met de Emirates. Nu zijn wel betaalde/ gereserveerde stoelen niet geleverd

Vraag gesteld door Dorien55 op 06 april 2018

Jaarlijks ga ik in het kader van ontwikkelingswerk met 8 - 11 personen met vliegmaatschappij Emirates naar India. Je moet om bij elkaar te zitten stoelen reserveren en extra betalen. Bij incheckken zijn stoelen niet meer beschikbaar. Terug krijgen van geld kan alleen via Dubai terwijl de website niet werkt. Hoe te handelen?

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U heeft een klacht over Emirates Airlines over het niet leveren van de gereserveerde stoelen. U vraagt zich af hoe of u de kosten voor de stoelreservering kunt terug krijgen.

Klachtformulier
Allereerst dient u via de website van Emirates eenklachtformulier in te vullen. Normaliter ontvangt u binnen 3 weken hierop een reactie. Mocht een reactie uitblijven, dan raad ik u aan een rappel te sturen.

Creditcardmaatschappij
Mocht enige reactie van Emirates Airlines uitblijven, dan kunt u - indien u de boeking per creditcard betaald heeft - een verzoek tot betwiste betaling indienen bij de creditcardmaatschappij voor de kosten van de stoelreserveringen.

Rechtsbijstand
Mocht de hoofdboeker over rechtsbijstand beschikken, dan kan deze persoon wellicht hier een beroep op doen.