Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

3 expert vragen

  1. Oliekeerringen snelle slijtage normaal?

    Gevraagd op 15 januari 2020

    Betreft BMW 118i, bijna 4 jaar (7.2.2016), ruim 40.000 km, dus, zeg, 10.000 km/jaar. Dealer zegt bij beurt geconstateerd te hebben dat de oliekeerringen voor de flens op de uitgaande as van de versnellingsbak en die van de schakelas beiden olie "zweten" en snel vervangen moeten worden. Dure reparatie! Bij navraag zegt werkplaats dat dit komt door "rijden van korte afstanden". Mijn vragen zijn de volgende: 1) Komt dit probleem bij dit merk en type vaker voor bij zo'n lage kilometerstand? Ik heb het nooit eerder gehad bij een andere auto, ook niet bij de vorige, wat ook een BMW was van zelfde type. 2) Ik zie geen technisch verband tussen het probleem met de oliekeerringen en het rijden van kortere afstanden. Bovendien is de kortste rit die ik maak 30 km v.v. Ik gebruik de auto nooit in mijn woonplaats. 3) Wat kan naar uw mening de oorzaak zijn van het probleem, hoe kan het voorkomen worden en, tot slot, wat zijn uw aanbevelingen.

  2. Lekkekoppakking?

    Gevraagd op 5 januari 2018

    Het expansievat/bijvulreservoir van mijn bmw 518i uit 1990 (zonder airco) liep iedere keer vol met koelvloeistof, tot aan de bijvuldop. Temperatuur bleef wel normaal en ook kachel wer...

  3. vervangen van aansluitstuk achterop de cilinderkop te verwachten voor BMW van bijna 4 jaar oud?

    Gevraagd op 11 november 2016

    BMW 118 is van 18/03/2013, kilometerstand ca.55.000. Auto lekte koelwatervloeistof. Nu blijkt dat het aansluitstuk achterop de cilinderkop vervangen moet worden. Vindt u dit een repar...