Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

102 expert vragen

  1. Tol Noorwegen

    Gevraagd op 29 januari 2020

    Binnen 6 maanden zou ik van een bureau in Londen een rekening krijgen voor de tol tijdens onze vakantie in Noorwegen. Die 6 maanden zijn voorbij. Als post is zoekgeraakt, krijg ik waarschijnlijk een incassobureau met extra kosten achter me aan. Hoe kan ik achterhalen of er nog een rekening komt? Op de site van dat Londense bureau kan ik zonder rekeningnummer niets navragen.

  2. Boete tolvignet Hongarije

    Gevraagd op 27 december 2019

    Op 24 augustus zijn we Hongarije binnengereden. Het was een volledige chaos en file op de weg. We zochten een plek om het tolvignet te kopen, maar door de file duurde dat even. We hadden een camper in Nederland gehuurd, maar een duitse camper met Duits kenteken waardoor de afhandeling via Duitsland loopt. Officieel mag er maximaal 60 minuten tussen binnenrijden en vignet kopen. door de file en de onduidleijkheid (en het lange wachten bij de balie voor het vignet) is dat echter niet gelukt. Ik wil bezwaar maken, maar hoe doe ik dat? Ik heb dus het aankoopbewijs met daarop het juiste kenteken. Foto is gemaakt om 15.44 uur en vignet gekocht om 17.52 uur. Hoe kan ik het best bezwaar maken? Of is het beter de boete meteen te betalen om verhogingsellende te voorkomen (ook al is het onterecht)?

  3. Tol betalingen EPC

    Gevraagd op 29 oktober 2019

    Wij hebben een rekening gehad van epcplc over tol in Noorwegen. De auto en het kenteken zijn niet van ons.Nu moeten wij bewijzen  dat het betreffende voertuig niet van ons is ,maar bij informatie bij de belastingdienst en het RDW geven ze hier over geen info i.v.m.de AVG hoe lossen wij dit probleem op.

  4. Tolbadge niet kunnen uitchecken

    Gevraagd op 13 september 2019

    Op 7 ging de Camper kapot nadat wij bij de tolpoort Vienne waren ingecheckt met de Tolbadge, zijn wij weggesleept vanaf de rustplaats Air de Auberives en gebracht naar St. Georges de Reheins. Hierdoor zijn wij met de camper op de afsleepwagen weer door de tolpoort Vienne gegaan, maar dan richting naar het noorden en hebben niet kunnen uitchecken oude juiste wijze. Hoe moeten we dit oplossen.

  5. Tolbadge in Slovenië

    Gevraagd op 5 september 2019

    Onze camper heeft een gemetalliseerde voorruit, hierdorr werken de tolkastjes in Oostenrijk en Slovenie niet. In Oostenrijk heeft men een speciaal kastje met een buitenantenne. Wij wisten niet dat onze voorruit gemetalliseerd is ( hymer starline 700 uit 2011.

  6. Krijg boete uit Portugal

    Gevraagd op 21 augustus 2019

    Ik kreeg een boete van Pagamento de Portagens uit 2015 (!). Een bedrag van 7,23 euro over niet betalen op een tolweg. Ik snap hier niets van. Hoe kan je niet betalen op een tolweg. We waren er wel met een huur auto maar hebben gewoon overal betaald. Nou is het niet zoveel maar ik snap dit niet helemaal. Is dit wel wettelijk. Ik heb een scan van de boete. Deze is overigens wel in het Nederlands....

  7. Boete i.v.m. te laat betalen tol Zweden

    Gevraagd op 20 augustus 2019

    Ik heb een tolheffing ontvangen uit Zweden en betaald, maar te laat omdat ik niet voor de vervaldatum thuis was. Nu moet ik bijkomende kosten betalen. Dat vind ik niet juist. Bovendien is de verhouding tussen de tol en de bijkomende kosten erg scheef: E 0,85 Tol - E 46,96 bijkomende kosten.

  8. Naheffingsaanslag tolpoortje Portugal

    Gevraagd op 10 juli 2019

    Wij zijn in september 2015 in Portugal geweest en hebben aldaar een auto gehuurd. In de auto was een toldetectie aangebracht waarvan ik de gemaakte kosten na het inleveren van de auto aan de balie heb betaald. Gisteren 09-07-2019 kreeg ik een in de Nederlands taal opgestelde Naheffingaanslag op mijn deurmat.

  9. EPC contact

    Gevraagd op 2 juli 2019

    Goedenavond, wij gaan vaak op vakantie naar scandinavie en rijden vaak door bij tolwegen. We krijgen dan een half jaar later een brief van EPC waarin het bedrag staat en dat maken we dan over. De laatste keer kregen we NA betaling een herinnering plus extra kosten. We hebben gebeld met hoofdkantoor in Londen en "bewijs van betaling" moeten mailen. Dit hebben we gedaan en daar nog weer achter aan gemaild omdat we geen bevestiging kregen (waarom we gevraagd hadden) maar tot op vandaag niets gehoord. Je kunt behalve naar Londen bellen (waar hun kantoor zit) niks doen. Zijn jullie bekend met dit bedrijf, mogen ze dit zo doen (je in het ongewisse laten en niet reageren of het geld binnen is)? Hebben jullie nog tips? Wat kunnen we nog meer doen?

  10. Tol Italië niet correct

    Gevraagd op 2 juli 2019

    Op 1-6-2019, om 13.33 uur ben ik gearriveerd bij tolpoort Cesena Nord. De tolautomaat weigerde de ticket, deze bleef zichtbaar vastzitten, diverse keren geprobeerd. De tolbediende om hulp gevraagd, deze weigerde te komen, maar regelde dat de slagboom omhoog ging. Tegelijkertijd kwam een print uit de automaat waarop een totaal bedrag van €49.30, terwijl ik een beperkt traject heb gereden, Ik verwachte een bedrag van ongeveer €10. Op de print wordt als startpunt “NON RILEVATA” aan gegeven.Thuis gekomen de print bestudeerd en ontdekt dat ik binnen 15 dagen had moeten betalen, anders dreigt een forse boete. Vandaag betaald ruim voorbij de 15 dagen. Door deze hele gang van zaken voel ik me dubbel benadeeld, veroorzaakt door een technisch falen waar ik geen invloed op heb, de weigerachtige houding van de tolbediende en het feit dat ik nog een flinke boete kan verwachten. Ik zou het zeer op prijs stellen indien u voor mij iets zou kunnen betekenen.