Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

2 expert vragen

  1. Extreme slijtage achterbanden nieuwe Suzuki Vitara 2018

    Gevraagd op 16 april 2019

    Bij mijn 30.000 km beurt voor mijn in 2018 gekochte Suzuki Vitara werd mij gemeld dat beide achterbanden moesten worden vervangen wegens extreme slijtage. Deze slijtage blijkt te worden veroorzaakt doordat Suzuki de achteras uit het spoor heeft gezet om de wegligging te verbeteren (info Suzuki garage Driebergen) Dit kan uitsluitend verholpen worden door het vervangen van de achter as en het vernieuwen van de achterbanden. E.a.a. zou gaan gebeuren in februari gaan gebeuren waarbij ik heb toegezegd bereid ben 1 band voor mijn rekening te nemen. Nu blijkt dat de levering van deze achteras op zich laat wachten en minstens tot juni dit jaar gaat duren. Kunt u mij adviseren hoe hiermee om te gaan ? Rijden met deze deels versleten banden lijkt me onverantwoord, eventuele schade, boetes etc. zijn naar mijn mening voor de verantwoording van Suzuki Nederland. Het bevreemd me dat ik op Internet hierover geen berichten/klachten zie, want dit probleem zal beslist bij alle Suzuki Vitara's uit mijn productie periode het geval zijn

  2. Ik heb bij een dealer een auto gekocht inclusief gehandicaptenaanpassingen. De aanpassingen zijn uitbesteed aan een derde. Deze laatste maakt extra kosten die hij op mij wil verhalen. Ik weiger extra kosten te betalen. Welk standpunt moet ik innemen?

    Gevraagd op 10 april 2015

    Bij de Suzuki dealer te Apeldoorn heb ik een gewone Suzuki Splash gekocht en betaald, onder voorwaarde dat deze volledig als wagen voor een gehandicapte bestuurbaar moet zijn (aangepa...