Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

37 expert vragen

  1. Garantie Kangoo ZE

    Gevraagd op 23 januari 2020

    Mijn Kangoo ZE is van 2012 en heeft ca 50.000km gelopen. Volgens de Renault dealer is er ergens wat defect in de elektrische aandrijflijn wat betekend dat het voorlopig uitkomt op een reparatie van ca € 4.000,-- excl.BTW. Volgens Renault Nederland is er echter geen garantie meer van kracht (5jaar of max.100.000km) wat mij vreemd lijkt bij deze gereden kilometers. Kunt u mij hier advies in geven?

  2. problemen camper

    Gevraagd op 27 oktober 2019

    Wij hebben een camperreis gemaakt met veel problemen. Het betreft een Renault. Onderaan de tekst, heb ik de brief geplaatst, die ik naar Renault Nederland heb gestuurd. Daarbij had ik kopieën van de facturen, van betreffende garages, bijgesloten. Als u wilt kan ik die ook naar u sturen, met eventueel foto's van de huidige schade. Het motorblok is onherstelbaar beschadigd en moet worden vervangen. Er is een gat ontstaan tussen cilinder 3 en 4. We hebben contact gehad met Renault Nederland. Conclusie: de schade is ons zelf te wijten, omdat we doorgereden zijn.Volgens hun technici is de schade ontstaan door het verder rijden met defecte injectors. Foto's van de schade willen ze niet ontvangen en willen niet reageren op onze garagehouder, omdat het een niet Renaultgarage betreft. Wij vinden dat een motor defect kan gaan, maar vinden dat de gemaakte kosten van reparatie en onderzoeken weggegooid geld. Om maar te zwijgen over de vele dagen wachten, op plaatsen waar je niet wilt zijn. Onze vragen zijn: vinden uw technici ook, dat de schade mogelijk is ontstaan door het verder rijden? Kunnen wij mogelijk nog iets verhalen? ( juridisch).

  3. Milieusticker(s)

    Gevraagd op 15 oktober 2019

    Ik heb sinds kort een Renault Captur diesel automaat van sept. 2016 1e tenaamstelling. Heb ik milieustickers nodig en waar?

  4. Auto uit buitenland meenemen (kenteken behouden)

    Gevraagd op 31 juli 2019

    Ik heb een auto in Portugal gekocht en ik overweeg die mee te nemen naar Nederland, maar hem wel op Portugees kenteken te laten staan. Dat kan, maar dan moet ik wel in Nederland wegenbelasting betalen en eenmalig BPM. Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen, dat hangt ondermeer af van hoe hoog die BPM is. Dat kan ik niet goed vinden. Kunt u mij wellicht vertellen hoe hoog dat bedrag ongeveer is (exacte bedrag hoeft niet). Het gaat om een Renault Twingo uit 2003 die op benzine rijdt.

  5. Motor gecrashed na garantie

    Gevraagd op 27 mei 2019

    Wilt u misschien even met mij meedenken? De motor van mijn Renault Megane is vorige week bij de dealer gediagnostiseerd met een lekkende cilinder. De geboden oplossing bestaat uit een nieuwe motor: Een erg dure grap! De fabrieksgarantie is 6 maanden geleden afgelopen, de auto heeft nog maar 155.000 km gereden. De auto is aantoonbaar steeds dealer onderhouden geweest. Aangezien ik geen garantie meer heb, kan ik daar geen aanspraak meer op maken. Anderzijds is het toch ook niet normaal dat een motor al na 155.000 km crasht. Mijn vraag aan u is of ik naast een evt. coulance van Renault nog enig recht of aanspraak kan doen gelden bij een motor de zo snel kapot is gegaan. Kunt u mijn rechtelijke positie in deze situatie verduidelijken? Kunt u mij advies geven of mij misschien op een of andere manier bijstaan bij vinden van een oplossing?

  6. Distributiering

    Gevraagd op 6 mei 2019

    Ik laat mijn renault kangoo op de juiste tijden door mijn dealer onderhouden. De distributiering is nu toch voor de vervaltijd gebroken. kosten ongeveer 2.500 euro. Wie moet deze schade betalen. de dealer, renault fabriek of ik als eigenaar?

  7. Vervanging Turbo na 22000 km

    Gevraagd op 25 april 2019

    Ik rij een Renault Traffic, eerste toelating op juni  2016. Nu na 22000 km moet de turbo vervangen worden ivm slijtage van de lagers. Ik krijg van Renault 60% vergoed. Ik vindt dat na 22000 km geen turbo stuk mag gaan en een hogere vergoeding redelijk. Kan ik als consument hier wat aan doen? Hoe denkt u daar over?

  8. Standaarduitrusting niet op nieuwe auto

    Gevraagd op 25 februari 2019

    April 2018 hebben wij bij een Renault Mégane Bose besteld. Op deze uitvoering zat de standaard uitrusting bestuurdersstoel met massagefunctie met bedieningsfunctie via het navischerm. Deze functie is voor ons heel belangrijk omdat ik veel last heb van rug en heupen.  Als optie kozen we een groot navigatiescherm waarop we alle functies van de auto kunnen bedienen.

  9. Probleem distributieketting

    Gevraagd op 28 juli 2018

    Op 1 juli 2017 heb ik bij een Renault dealer een Scenic 115 TCE gekocht met 6 maanden BOVAG garantie.Bij een onderhoudsbeurt op 3 juli 2018 heeft mijn garage geconstateerd, dat de mot...

  10. Auto blijkt miskoop hoe nu handelen

    Gevraagd op 23 juli 2018

    Goedendag. Begin april hebben wij een Renault Senic gekocht. Net 100000 km op de teller en de verkoper die een Autopoets bedrijf heeft voor dealerauto,s had in zijn advertentie staan ...