Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

77 expert vragen

  1. Bedrijfsauto ouder dan 5 jaar

    Gevraagd op 4 februari 2020

    Ben voornemens een Mercedes sprinter te kopen die ouder is dan 5 jaar en geregistreerd staat als bedrijfswagen sinds de eerste toelating. Ik koop de auto particulier dus betaal deze incl. btw. Moet ik dan nog een rest BPM betalen.

  2. Garantieaanvraag nieuwe caravan duurt nu al 2,5 maand

    Gevraagd op 10 januari 2020

    In de garantieperiode geconstateerd en gemeld dat de voorruit schuurplekken zichtbaar zijn (tussen de buiten en de binnenruit). Dit gemeld bij de dealer. Hij vertelde mij dat hij een aanvraag bij de fabrikant zou indienen (Hymer). Diverse keren gebeld, dan wordt er verteld dat ze nog niets van Hymer gehoord hebben. Dit is nu 2.5 maand geleden. is dit normaal?

  3. Roetfilter

    Gevraagd op 16 december 2019

    Roetfilter in 2017 laten plaatsen met EU kenmerk goedgekeurd. Camper is van december 2000. Dus 1 maand te oud om geen verhoging te betalen. Ondanks dat wordt hij niet gekeurd door de RDW. Dat doen ze sinds 2 jaar niet meer. Registreren was te veel werk.Wij zijn nu de dupe.

  4. problemen camper

    Gevraagd op 27 oktober 2019

    Wij hebben een camperreis gemaakt met veel problemen. Het betreft een Renault. Onderaan de tekst, heb ik de brief geplaatst, die ik naar Renault Nederland heb gestuurd. Daarbij had ik kopieën van de facturen, van betreffende garages, bijgesloten. Als u wilt kan ik die ook naar u sturen, met eventueel foto's van de huidige schade. Het motorblok is onherstelbaar beschadigd en moet worden vervangen. Er is een gat ontstaan tussen cilinder 3 en 4. We hebben contact gehad met Renault Nederland. Conclusie: de schade is ons zelf te wijten, omdat we doorgereden zijn.Volgens hun technici is de schade ontstaan door het verder rijden met defecte injectors. Foto's van de schade willen ze niet ontvangen en willen niet reageren op onze garagehouder, omdat het een niet Renaultgarage betreft. Wij vinden dat een motor defect kan gaan, maar vinden dat de gemaakte kosten van reparatie en onderzoeken weggegooid geld. Om maar te zwijgen over de vele dagen wachten, op plaatsen waar je niet wilt zijn. Onze vragen zijn: vinden uw technici ook, dat de schade mogelijk is ontstaan door het verder rijden? Kunnen wij mogelijk nog iets verhalen? ( juridisch).

  5. Aanvulling zojuist gestuurd bericht

    Gevraagd op 15 juni 2019

    Wat ik al eerder aangaf tijdens ons gesprek blijf ik het opmerkelijk en op zijn zachts gezegd raar vinden, dat je na 8 dagen pas contact hebt opgenomen om mij te vertellen over de krassen. Dat ik de camper eerder heb ingeleverd doet daar denk ik niet zoveel aan af. Toen ik de overeenkomst ben aangegaan heb ik getekend voor 1750 km per week; 3500 km totaal dus. Daarvan heb ik, zo schat ik in, 750 km. Gereden. Dat ik dan zo’n dikke 2500 km heb laten “weglopen” is uiteraard mijn keus en kan ik ook uiteraard niet opvoeren als onderhandelbaar item. Maar het had misschien wel een aardige actie geweest om die krassen tegen die kilometers weg te strepen als geste voor je late melding. Dat ik dan nu een mail krijg zonder specificatie met een bedrag van € 173,27 (wat een raar bedrag trouwens) komt mij dan een beetje bevreemd voor. Daarnaast was het wellicht ook wat overtuigender geweest als er wat foto’s van de krassen waren overlegd. Nu hoor ik over de telefoon wat er gaande is en daarmee zou de kous dan af zijn….

  6. Ongrijpbare en niet te controleren schade

    Gevraagd op 15 juni 2019

    Enige tijd geleden bij de firma Cor Melissant een camper gehuurd, van 17-5 t/m 31-5 Zoals afgesproken de huurprijs en borg (€ 1000,-) van te voren betaald en de camper opgehaald op het afgesproken tijdstip. Na de vakantie heb ik de camper schoongemaakt; afgetankt en op 28-5 terug gebracht. Door wat omstandigheden (met name de weersomstandigheden) heb ik de camper al op dinsdag teruggebracht i.p.v. van vrijdag in diezelfde week.

  7. gewicht camper

    Gevraagd op 11 december 2018

    Mijne Heren, Ik heb een vraag over het gewicht van en camper, ik denk onderhand één van de meeste vragen. Je kan dikwijls een nieuwe camper bij aanschaf door de RDW op laten waardere...

  8. Weigering om LPG te leveren

    Gevraagd op 12 november 2018

    Ik heb een camper die op LPG rijdt. Sinds kort weigert men mij bij tankstations om LPG te leveren met de reden dat het verboden is om aan campers LPG te leveren. Ik betaal meer belast...

  9. verantwoordelijkheid airbag plaatsing

    Gevraagd op 22 oktober 2018

    ik heb een VW camperbus gekocht in oktober 2017. hij is BOVAG en APK goedgekeurd bij aflevering. dit jaar hebben we een grote beurt laten doen en toen bleek dat de linker airbag bij d...

  10. klapband onder camper

    Gevraagd op 11 oktober 2018

    Op A9, Zuid Frankrijk bij air La Palme een enorme klap onder de auto en daarna slingeren van de achterzijde van de Camper. Na uit gereden te zijn bleek achterband volledig vernield te...