Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

148 expert vragen

  1. Welke huurauto-verzekering?

    Gevraagd op 12 februari 2020

    Voor de meivakantie wil ik een huurauto in Schotland, Inverness, huren bij Enterprise. De Damage Waiver verzekering is inclusief, optioneel is nog de Excess protection. Ben ik met beide verzekeringen dan maximaal verzekerd voor de auto, met weinig/geen eigen risico.

  2. Huis gehuurd in Torrevieja Nederlands echtpaar

    Gevraagd op 23 december 2019

    25 augustus huis gehuurd bij Nederlands echtpaar, vertrouwd, mijn vrouw is gehandicapt en rolstoelafhankelijk. Vooraf de huurbedragen betaald, doch bij aankomst was het appartement niet rolstoeltoegankelijk, verhuurder stelt "u bent uw geld kwijt", onze vakantie weg. En teruggekeerd naar huis in NL, wat nu ?

  3. Borg huurauto

    Gevraagd op 12 december 2019

    Tijdens een vaknatie in Spanje, in oktober, hebben we een huurauto gehad bij SolAuto, Malaga. Ter plekke hebben wij een borg moeten betalen omdat we niet met creditkaart konden betalen. Tot op heden hebben we deze borgsom nog niet retour, na meerdere mails te sturen tevergeefs. We zouden een advocaat in Spanje willen inschakelen en zouden een beroep op de rechtsbijstandverzekering willen doen. Gaat dat?

  4. Verborgen schade huurauto Hertz

    Gevraagd op 2 december 2019

    Wij hebben in oktober een auto gehuurd bij Hertz op Fiumincino Airport Rome. Na inspectie van de auto reden we in een stuk naar onze bestemming waar we in de avond aankwamen We parkeerden de auto op een privéterrein waar geen sprake was van ander verkeer. De volgende dag zagen we toen we naar de auto liepen dat onder de bumper schade zat die voor ons onzichtbaar was geweest bij de inspectie van de auto in de parkeergarage op het vliegveld. Om de schade op te merken is er namelijk enige afstand nodig of je moet op je knieën zitten en onder de bumper kijken om deze op te merken. In de parkeergarage van Hertz staan de auto's zo vlak op elkaar en met de achterbumper strak tegen een railing aan geparkeerd zodat je maar net om de auto heen kunt lopen. Op het moment dat we de schade ontdekten, hebben we een foto gemaakt en contact gezocht met Hertz via een formulier online en telefonisch. Telefonisch contact bleek haast onmogelijk, als er al een verbinding tot stand kwam werd deze na een tijdje weer verbroken. Pas de avond van de dag daarop sprak ik iemand die mij een mailadres gaf waar ik mijn verhaal en foto naartoe kon sturen en dan zou het in orde zijn. Ik heb vervolgens een mail met uitleg van de situatie en een foto gestuurd naar het gegeven mailadres. Daarop heb ik (net zo min als op het ingevulde online formulier) geen reactie ontvangen. Bij het inleveren van de auto op Fiumincio kreeg ik geen bevestiging van de schade en was er niemand met wie ik deze situatie en de gang van zaken kon bespreken. We zijn teruggevlogen eigenlijk met de gedachte dat het geregeld was. Nu ontvang ik van Hertz een rekening voor de reparatie van de schade. Schade die al aanwezig was toen we de auto huurde. Mijn vraag is: wat kan ik het beste doen om deze vervelende situatie op te lossen? Kunt u mij hierin adviseren?

  5. Huur autoverzekering

    Gevraagd op 25 september 2019

    Onze vakantie huur auto volgens voorwaarden is inclusief CDW verzekering, m.u.v. schade aan banden/wielen, ruiten en onderkant (optional te verzekeren voor 5 euro per dag) is dat correct en mag dat?

  6. Aansprakelijkheid bij geschil huurauto Sardinië

    Gevraagd op 4 juli 2019

    Voor onze vakantie op Sardinië hadden wij een auto gehuurd bij Sunny Cars via onze reisagent House of Travel in Wouw voor de periode van 20 juni t/m 27 juni jl. Sunny Cars had dit uitbesteed aan Autovia op de luchthaven van Olbia. Bij het ophalen van de auto liepen we tegen het probleem aan dat de pincode van de creditcard van R. het niet deed. Hierop kregen wij te horen dat wij dan de auto niet zouden meekrijgen.

  7. Verkeerde brandstof getankt bij huurauto

    Gevraagd op 7 januari 2019

    Ik ben afgelopen december naar Schotland geweest en een auto gehuurd bij GreenMotion in Edinburgh. De man die ons de auto helemaal heeft uitgelegd zei heel nadrukkelijk dat dit een au...

  8. Bezwaar parkeerboete Sardinië 2017

    Gevraagd op 28 november 2018

    Ik ontving op 26 november jl. van EMO een verzoek tot betaling gedateerd 19-11-2018 in verband met het parkeren van een gehuurde wagen op een betaalde parkeerplaats zonder tonen van h...

  9. schade aan huurauto

    Gevraagd op 13 november 2018

    Huurauto gehuurd op Muenchen Airport bij Interent -Buchbinder-global; na teruggave van de auto met SK nummerbord wordt er schade gemeld van €548,00 ; ik ben 99% zeker...

  10. Eigen risico schade aan huurauto

    Gevraagd op 11 november 2018

    Toen ik een gehuurd busje langs de stoep zette omdat de motor raar deed, raakte ik met de bovenbouw een boom die over de weg hing.De rekening: het eigen risico van € 1500. Is de eigen...